Kek Marble Pandan ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya merupakan gambar mengenai Kek Marble Pandan yang dapat kamu jadikan wawasan.

Kek Marble Pandan kamu mampu membuat Kek Marble Pandan memakai 11 bahan 3 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Marble Pandan

  1. Sediakan 💚 1/2 ketul buttercup (125gm) -di cairkan.
  2. Anda membutuhkan 💚 1 1/4 cwn tepung self raising*.
  3. Sediakan 💚 5 sudu bsr susu tepung*.
  4. Persiapkan (bahan2 bertanda * di ayak).
  5. Anda membutuhkan (boleh guna tepung gandum + dgn 1 sudu teh serb.penaik).
  6. Siapkan juga 💚 3 biji telur A.
  7. Silahkan sobat persiapkan 💚 3/4 cwn gula kastor.
  8. Kamu perlu 💚 1 sudu bsr ovallete.
  9. Anda membutuhkan 💚 2 sudu bsr air daun pandan - blend 3 helai daun pandan + air).
  10. Silahkan kamu persiapkan 💚 2 sudu bsr serbuk koko.
  11. Anda membutuhkan 💚 3-4 titik pewarna hijau & kuning.

Langkah cara memasak Kek Marble Pandan

  1. Satukan telur, gula, ovallete, air daun pandan & bahan2 ayak. Pukul dgn high speed selama 5 minit hingga kembang & gebu. Masukkan mentega cair & pukul sekadar sebati saja.
  2. Bahagikan adunan kpd 3 bahagian. Satu bahagian di campur dgn warna hijau, satu warna kuning & satu lagi dgn serbuk koko. Alas loyang saiz 8 @ 9 dgn baking paper. Sapu tepi loyang dgn mentega. Tuang 3 sudu adunan kuning dulu di tengah2 loyang. Kemudian lapiskan di atasnya dgn adunan coklat. Lapiskan pula dgn adunan hijau. Ulang langkah yg sama hingga habis. Boleh lorek @ buat corak di atasnya dgn corak yg di sukai.
  3. Bakar pada suhu 150•c selama 45 minit. Bergantung pd suhu oven masing2. Bila di cucuk dgn lidi ia keluar bersih bermakna kek sudah masak. Terbalikkan kek di atas jaring & sejukkan. Bolehlah di potong & di hidangkan.

Begitulah pembahasan Kek Marble Pandan terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Marble Pandanartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com