Kek Coklat Moist ~ versi bakar ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next merupakan gambar tentang Kek Coklat Moist ~ versi bakar yang bisa kalian jadikan contoh.

Kek Coklat Moist ~ versi bakar kamu sanggup membuat Kek Coklat Moist ~ versi bakar manfaatkan 14 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Coklat Moist ~ versi bakar

  1. Silahkan kamu persiapkan 🍒 Bahan A.
  2. Silahkan sobat persiapkan ✔90gm serbuk koko.
  3. Silahkan sobat siapkan ✔200gm gula kastor.
  4. Kamu membutuhkan ✔200gm minyak masak/minyak jagung/canoli/.
  5. Silahkan kamu persiapkan sunflower.
  6. Kamu siapin ✔250g susu pekat.
  7. Silahkan sobat siapkan ✔1 tin susu cair.
  8. Anda membutuhkan 🍒 Bahan B (dicampur & dipukul sampai kembang).
  9. Kamu perlu ✔4 biji telur gred A.
  10. Anda membutuhkan ✔esen vanila - saya letak 1 sudu kecil.
  11. Persiapkan 🍒 Bahan C (dicampurkan sekali & diayak).
  12. Anda Memerlukan ✔150gm tepung gandum/kek/superfine.
  13. Anda perlu ✔1 sudu kecil baking powder.
  14. Sobat juga memerlukan ✔1 sudu kecil baking soda.

Intruksi cara membuat Kek Coklat Moist ~ versi bakar

  1. Masukkan semua bahan A ke dalam 1 bekas stainless steel/periuk, kacau rata sampai sebati & masak di atas api kecil..masak sekejap sahaja sambil adunan dikacau..kacau perlahan2..tidak perlu mendidih @ sampai berasap...adunan hanya suam2 panas..kalau rasa bekas tu dah panas boleh terus tutup api..
  2. Masukkan bahan B ke dalam adunan tadi & kacau. Masukkan pula bahan C & kacau sehingga sebati..
  3. Masukkan ke dalam loyang yg dah disapu dgn butter/marjerin & dilapik dgn baking paper..sy guna loyang saiz 9 inci..nak TEBAL sikit guna LOYANG 8inci. Panaskan oven dahulu (preheat) sy panaskan 10min suhu 180c. Bakar sehingga masak..nk KUKUS pun boleh..sy bakar dlm oven dgn suhu 160c selama 1 jam..walaupun bakar tapi tetap moist..
  4. Sejukkan kek dulu baru curahkan choc topping..sy sejukkan kek dalam chiller..nanti topping akan melekat cantik dekat kek..
  5. 🍎 Resepi chocolate topping ✔200gm chocolate compound/choc masak..didadu/ dipotong kecil ✔100gm whipping cream 🍏 Caranya 1. Masukkan chocolate compound dalam bekas stainless steel..double boil kan..bila coklat dah cair masukkan pula cream tadi..kacau smpai sebati..siap *nak pekat sikit guna 80gm whipping cream.
  6. Sebabkan saya tiada chocolate compound saya guna resepi lain utk topping..Resepi dibawah 🍎 resepi chocolate topping - gandakan resepi dibawah baru dapat cover sebiji kek diatas ya. ✔1/2 cawan serbuk koko ✔1/2 cawan susu pekat manis ✔1 sudu besar minyak masak 🍏 Caranya 1. Masukkan serbuk koko dan susu pekat manis ke dalam periuk. Gaul hingga sebati.Panaskan atas api yang kecil. Masukkan minyak masak. Gaul sekejap dan matikan api..

Begitulah pembahasan Kek Coklat Moist ~ versi bakar terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Coklat Moist ~ versi bakarpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com