Kek batik indulgence ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek batik indulgence yang dapat kamu jadikan wawasan. Assalamualaikum, hari ni kami akan share beberapa KEBAIKAN COKLAT yang ramai tidak tahu 😆😉. Setiap kali bicara soal coklat pasti ramai yang. Produk lain : daging salai homemade & puding kek. 📦 postage/self pickup/delivery 🚗 area klang valley .

Kek batik indulgence Bagi anda yang nak cuba buat sendiri manisan enak ini, resipi perkongsian saudari Ainie Syeema ni boleh dicuba. KEK BATIK INDULGENCE - makan sampai terpejam mata - YouTube. Tips Kek Batik Indulgence tanpa perlu bakar, tanpa telur tetap LEMBUT dan tips potong kek cantik. anda sanggup memasak Kek batik indulgence memanfaatkan 11 bahan 11 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek batik indulgence

  1. Selain itu juga tambahkan 4 biji telur.
  2. Kamu membutuhkan 2 cawan milo.
  3. Siapkan juga 1 sudu kecil esen vanila.
  4. Sediakan 150 gm butter.
  5. Selain itu juga tambahkan 1 cawan susu pekat manis.
  6. Selain itu juga tambahkan 3 sudu besar susu pekat manis.
  7. Silahkan kamu persiapkan 3 sudu besar gula.
  8. Siapkan juga biskut marrie 250grm.
  9. Kamu membutuhkan cheese / whipping cream.
  10. Siapkan juga 100 gm chocolat masakan.
  11. Anda perlu 250 grm choclat cadbury.

Bukan sekadar kek batik, namun resepi yang dikongsikan kali ini cukup memukau pandangan mata. OK sekarang kak ita kongsikan resepi kek Batik Indulgence Dan Cara buat rujuk video ya Selamat mencuba. Batik cake (Malay: Kek batik) is a type of Malaysian fridge cake dessert inspired by the tiffin, brought in the country by the British during the colonial era, and adapted with Malaysian ingredients. This cake is made by mixing broken Marie biscuits combined with a chocolate sauce or runny custard made with.

Intruksi cara membuat Kek batik indulgence

  1. Putar/mixer 4 biji telur.
  2. Kemudian masukkan 2 cawan milo dan 1 sudu esen vanila.. em kebetulan esen cukup2 je.. 😅.
  3. Masukkan satu cawan susu pekat manis.. dan putar sebati...
  4. Panaskan kuali masukkan butter.. api biar kecil, masukkan adunan yg telah dimixerkan tadi...
  5. Kacau adunan hingga pekat dan likat...
  6. Setelah likat... masukkan biskut marrie yg telah dipatahkan dua atau patah empat.. dan gaul hingga sebati..
  7. Sediakan bekas.. untuk kita nak tekankan adunan hingga mampat.. dan sejukkan di peti sejuk seketika...
  8. Sementara itu buat topping.. keju.. keju ni khas nak buat whipping cream..letakkan 3 sudu besar pekat manis dan 3 sudu gula.. untuk nak dapatkan rasa manis keju... dan putar sehingga likat..
  9. Dah siap.. letakkan diatas kek batik.. dan sejukkan terlebih dahulu sehingga kenyal sebelum membuat topping choclat..
  10. Untuk topping seterusnya... panaskan pan secara double boiled.. masukkan choclat masakkan dan choclat cadbury.. gaul sehingga cair dan siap.untuk dituang ke lapisan atas..
  11. Erm..... dah sejukkan selama 5jam tu.. bolehlah hidang... nyum!!! 😋.

KEK BATIK INDULGENCE - makan sampai terpejam mata. Tips Kek Batik Indulgence tanpa perlu bakar, tanpa telur tetap LEMBUT dan tips potong kek cantik. Resepi Kek Batik Indulgence Cadbury inspirasi dari ibu Mr. KEK BATIK CHEESE INDULGENCE : Open order from Monday-Friday, delivery on Saturday & Sunday. Kek Batik Indulgence Homemade Tanpa Bakar

Begitulah pembahasan Kek batik indulgence terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek batik indulgenceartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com