Kek Keju Blueberries Special ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next merupakan gambar seputar Kek Keju Blueberries Special yang bisa kamu jadikan inspirasi.

Kek Keju Blueberries Special anda mampu membuat Kek Keju Blueberries Special gunakan 11 bahan 5 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Keju Blueberries Special

  1. Anda perlu 2 Kg Keju Anchor.
  2. Anda butuh 3/4 tin susu pekat.
  3. Silahkan sobat persiapkan 2 biji telur.
  4. Sediakan 1 sudu kecil esen vanilla.
  5. Anda membutuhkan Bahagian Bawah Kek.
  6. Selain itu juga tambahkan 10 keping Biskut Marie.
  7. Sediakan juga 1 senduk kacang tumbuk.
  8. Siapkan juga 1 senduk butter.
  9. Anda butuh Hiasan.
  10. Sediakan juga 1 cawan filling blueberries.
  11. Anda membutuhkan 2 sudu besar biji manik silver.

Step by step cara memasak Kek Keju Blueberries Special

  1. Hancurkan Biskut Marie lalu ketepikan. Panaskan butter sampai cair. Curahkannya dalam biskut dan kacang tumbuk lalu gaulkan rata. Masukkan ke dalam loyang yang dilapikkan dengan baking paper. Tekankan padat agar menjadi rata..
  2. Bakarkan 10 minit. Masukkan keju ke dalam mangkuk pemutar kek lalu putarkan sampai lembut. Masukkan pula susu dan putarkan lagi. Akhir sekali masukkan esen vanilla dan telur satu persatu lalu putarkan hingga adunan sebati..
  3. Masukkan adunan ke dalam loyang dan lapikkan loyang dengan aluminium foil. Masukkan sedikit air dalam rak oven dan letakkan loyang adunan di atasnya. Bakarkan dengan suhu 180 darjah celcuis selama 50 minit atau hingga masak..
  4. Setelah kek keju masak lalu renggangkan pintu oven dan biarkan kek di dalamnya selama 10 minit. Keluarkan kek keju dari loyang dan hiaskan dengan filling blueberries beserta buah Blueberries dan biji manik silver..
  5. Kek Keju Blueberries Special siap untuk dihidangkan. Selamat mencuba guys 😊.

Begitulah pembahasan Kek Keju Blueberries Special terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Keju Blueberries Specialpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com