Kek Marble Susu ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Marble Susu yang dapat sobat jadikan contoh.

Kek Marble Susu kamu dapat membuat Kek Marble Susu menggunakan 8 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Marble Susu

  1. Silahkan kamu siapkan 1 cawan tepung gandum.
  2. Silahkan sobat siapkan 1/2 cawan tepung jagung.
  3. Kamu siapin 1/3 cawan susu tepung Nespray.
  4. Kamu membutuhkan 3/4 cawan gula kastor.
  5. Siapkan juga 1/4 cawan susu segar.
  6. Kamu siapin 6 biji telur.
  7. Kamu butuh 40 gram ovallete.
  8. Silahkan kamu persiapkan 80 gram butter.

Step by step cara memasak Kek Marble Susu

  1. Mix telur, ovallete, susu segar, sampai putih gebu (kembang). Masukkan tepung gandum dan tepung gandum. Mix hingga sebati..
  2. Masukkan butter yang dicairkan. Kacau sebati. Asingkan satu cawan adunan dan warnakan pink. Kacau sebati..
  3. Sapu satu sudu marjerin pada permukaan loyang. Tuang adunan kedalam loyang. Untuk corak bahagian atas, tuang adunan warna pink secara rawak dan lorekkan guna lidi..
  4. Panaskan oven dengan suhu 170© selama 10 minit. Masukkan loyang kek kedalam oven. Bakar selama 40 minit (ikut oven masing-masing). Api atas bawah..
  5. Setelah kek masak, keluarkan dari loyang. Potong kek dan sedia untuk dihidangkan..

Begitulah pembahasan Kek Marble Susu terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Marble Susupostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com