Resepi kek coklat moist ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya adalah gambar tentang Resepi kek coklat moist yang dapat kamu jadikan ide. Pelbagai resepi kek coklat dan lain-lain kek. Bahan-Bahan Kek Coklat Kukus (Menggunakan sukatan cawan ). Boleh juga dapatkan resepi terbaru kek coklat moist Azlina Ina yang saya kongsikan di sini :Resepi Terbaru Kek coklat Kukus moist Azlina Ina Cara buat Resepi Sos Coklat Untuk Kek Coklat Moist.

Anak-anak tentu suka makan kek sebegini. Kalau anda mahu mencuba boleh ikut resepi kek ini. Ehh salah mula² baca bismillah dul. anda dapat memasak Resepi kek coklat moist gunakan 16 bahan 7 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Resepi kek coklat moist

  1. Sediakan Bahagian A.
  2. Silahkan sobat siapkan 1 cawan serbuk koko.
  3. Sobat juga memerlukan 1 cawan gula pasir.
  4. Sobat juga memerlukan 1 cawan minyak masak.
  5. Kamu membutuhkan setengah cawan susu pekat.
  6. Sediakan Bahagian B.
  7. Anda perlu 1 setengah cawan tepung gandum.
  8. Kamu perlu 1 sudu teh bikarbonat.
  9. Anda Memerlukan 1 sudu teh baking powder.
  10. Persiapkan 1 sudu teh esen vanilla.
  11. Kamu membutuhkan 3 biji telur.
  12. Kamu membutuhkan Bahagian topping.
  13. Sediakan setengah cawan serbuk koko.
  14. Silahkan kamu persiapkan setengah cawan susu pekat.
  15. Anda membutuhkan 2 sudu teh minyak masak.
  16. Selain itu juga tambahkan sedikit air/susu cair.

Belajar cara pembuatan kek coklat moist di peranti mudahalih anda. Kini anda boleh membuat sendiri kek coklat yang sedap dan lazat dengan aplikasi ini. Gunakan di mana sahaja anda berada tanpa mengira peringkat usia semua boleh mencuba. Dapatkan resepi kek coklat moist, kek buah, frosting yang lazat secara percuma.

Langkah cara memasak Resepi kek coklat moist

  1. Masak bahan A dalam periuk sampai sebati. Api kena kecil dan sejukkan..
  2. Pukul telur sehingga kembang kemudian masukkan bahagian A sekali..
  3. Masukkan esen vanilla dan pukul sehingga sebati..
  4. Masukkan bahagian B sedikit demi sedikit(bikarbonat, tepung gandum dan baking powder, sebaiknya ayakkan dahulu) kacau sebati..
  5. Masukkan adunan dalam loyang. Bakar selama 40minit hingga 60 minit dengan suhu 180 celcius. (bergantung kepada saiz oven).
  6. Bahagian topping pula, kacau bahan topping kesemuanya menggunnakan api kecil sehingga likat dan berkilat..
  7. Tuang atas kek perlahan-lahan. Make sure masak dulu tau kek ☺️.

Bahan-Bahan Kek Coklat Moist Kukus Dengan Sukatan Cawan. Siapa pernah makan kek coklat moist yang sangat enak, sangat gebu dan paling penting, melt dalam mulut? Akak kalau buat kek choc moist kukus memang suka sangat sangat resepi ni. Dah lama akak guna resepi ni masa zaman zaman kek choc ni tengah popular. Kek coklat moist yang mudah, sedap, lembut, gebu, super moist, semua lengkap.

Begitulah pembahasan Resepi kek coklat moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Resepi kek coklat moistkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com