Kek Marble Pandan Vanilla (Tanpa Oven) ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Marble Pandan Vanilla (Tanpa Oven) yang bisa kalian jadikan inspirasi. Kek ini boleh dibakar atau dikukus. Maklumlah guna oven pun jarang-jarang, mahu tak 'mogok' oven tu. Masak kek dengan pengukus memang ternyata perbezaannya.

Kek Marble Pandan Vanilla (Tanpa Oven) Hati teringin nak masak kek buatan sendiri. Kadangkala bila beli tak dapat sebagaimana rasa yang kita inginkan. Ini min kongsi cara mudah buat kek span tanpa guna oven. anda mampu membuat Kek Marble Pandan Vanilla (Tanpa Oven) gunakan 9 bahan 8 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Marble Pandan Vanilla (Tanpa Oven)

  1. Sediakan 1 1/4 cawan tepung gandum cap rose.
  2. Persiapkan 1 sudu kecil baking powder.
  3. Persiapkan 1 cawan brown sugar.
  4. Silahkan kamu siapkan 1 cawan majerin Planta.
  5. Silahkan kamu persiapkan 3 biji telur omega xl.
  6. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu ovelette.
  7. Sediakan Sedikit esen vanilla.
  8. Persiapkan Sedikit esen pandan.
  9. Silahkan kamu persiapkan Sedikit Pewarna kuning dan pewarna hijau.

Mata cepat jer terpandang Kek Marble yang ditayang di blog Intai Dapur. Hmm dikatakan kek yang sangat gebu dan lembut membuatkan saya terus ke dapur kerana amat pasti semua bahan diperlukan memang. Wpun dah lama buat tp masih ingat rasa kek ni.kek ni lembut dan sedap sbb letak santan dan perasa pandan. Utk resepi penuh seperti di bawah; Kek Pandan Marble Sumber : R-lin @ MYR Resepi Kek Marble Moist Sukatan Cawan-Mesti ramai yang mencari-cari resepi istimewa kek Marble dengan sukatan cawan sampai jumpa blog ni kan.haha.

Langkah cara memasak Kek Marble Pandan Vanilla (Tanpa Oven)

  1. Ayak tepung dan baking powder dalam bekas lain.
  2. Dalam bekas yang lain, pukul gula dan marjerin sampai gebu.
  3. Masukkan telur sedikit demi sedikit, pukul sehingga ringan dan gebu. Masukkan sedikit ovelette dan pukul lagi hingga adunan sebati.
  4. Tuang tepung sedikit demi sedikit sambil memutar dengan kelajuan minimum sehingga sebati..
  5. Bahagikan 2 bahagian adunan ke dalam 2 bekas berasingan. Satu bekas letakkan sedikit esen pandan dan pewarna hijau. Satu bekas lagi letakkan sedikit esen vanilla dan pewarna kuning. Gaul semua adunan..
  6. Sapukan loyang kek dengan sedikit mentega atas permukaan. Tuang adunan secara berselang-seli. Hentak sedikit loyang supaya adunan padat. Hias permukaan adunan dengan menggunakan lidi bagi membentuk corak marble..
  7. Panaskan kuali besar yang bertutup dengan api Sederhana perlahan. Pastikan kuali diletakkan pelapik besi dibawah loyang kek. Bakar kek dalam masa lebih kurang 50 minit dan jangan sesekali buka penutup kuali supaya kek tidak menjadi bantat. Cucuk lidi di tengah kek untuk pastikan kek masak..
  8. Setelah siap. Tutup api dan biarkan seketika kek menjadi sejuk dan kemudian bolehlah dihidangkan..

Saya pun lama mencari resepi kek marble yang senang kita nak buat dan sukat. Tiada alasan lagi bagi anda penggemar kek! Kali ini kita akan ikuti cara buat kek tanpa oven yang ringkas dan mudah. Kalau tak ada serbuk vanilla, gantikan dengan esen vanilla. Saya memang peminat kek Mentega atau Kek Marble yang simple tetapi gebu dan moist.

Begitulah pembahasan Kek Marble Pandan Vanilla (Tanpa Oven) terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Marble Pandan Vanilla (Tanpa Oven)artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com