Kek marble cheese ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya adalah gambar seputar Kek marble cheese yang bisa kalian jadikan ide.

Kek marble cheese kamu sanggup membuat Kek marble cheese menggunakan 8 bahan 3 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek marble cheese

  1. Anda Memerlukan 130 gm planta @ marjerin @ butter.
  2. Selain itu juga tambahkan 100 gm cream cheese.
  3. Sediakan 100 gm gula halus.
  4. Persiapkan 4 biji telur grad B.
  5. Silahkan sobat persiapkan 125 gm tepung gandum.
  6. Silahkan sobat siapkan 1 sudu teh baking powder.
  7. Silahkan kamu persiapkan Sedikit esen vanilla.
  8. Kamu membutuhkan Sedikit pewarna merah (pewarna kesukaan).

Langkah cara membuat Kek marble cheese

  1. Panaskan oven kemudian ayak tepung bersama baking powder. Kemudian pukul planta, cheese dan gula hingga berubah warna dan sebati..
  2. Kemudian masukkan telur satu persatu dan campurkan esen vanilla. pukul sekejap, kemudian masukkan tepung sedikit demi sedikit. Apabila sebati, bahagikan adunan menjadi dua dan warnakan mengikut warna kesukaan..
  3. Setelah itu. Alaskan acuan dengan kertas minyak dan mulakan meletak adunan berselang-seli mengikut warna hingga selesai, lorekkan diatas adunan mengikut kesukaan. Setelah selesai masukkan kedalam oven dan bakar menggunakan api atas bawah dengan suhu 150 darjah selama 1 jam mengikut saiz oven masing-masing. Selamat mencuba.

Begitulah pembahasan Kek marble cheese terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek marble cheesekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com