Kek batik ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya adalah gambar tentang Kek batik yang bisa kalian jadikan inspirasi. HomeKreation - Kitchen Corner: Kek Batik Cheese (Batik Cake with Cheese Topping). Have you heard of Kek Batik? It is very popular in my hometown here in Sarawak.

Kek batik Thousands of new, high-quality pictures added every day. Kek Batik legend, dengan topping chocolate ganache yang licin… berkilat permukaannya dan penuh dengan rasa chocolate. Tahukah anda, menurut kajian, dengan menikmati sepotong kek dapat mengurangkan rasa stress manusia. anda dapat memasak Kek batik memakai 5 bahan 4 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek batik

  1. Selain itu juga tambahkan 1 cawan milo.
  2. Sediakan 3/4 cawan susu pekat.
  3. Sediakan 2 sudu besar serbuk koko.
  4. Sediakan 1/2 ketul butter.
  5. Kamu siapin 30 keping biskut marie.

Banyak-banyak kek, kek batik lah kek yang paling senang nak buat dalam dunia. Tak payah susah-susah nak bake, tak payah pakai tepung. Apa yang best, dari kek batik asas, boleh jadikan kek batik cheese, kek batik oreo di atas permukaannya dan tambah lagi nutella. Memang sangat sedap dan yang penting , tak pahit tau.

Step by step cara memasak Kek batik

  1. Sediakan bahan. Biskut marie dipatah patahkan terlebih dahulu..
  2. Panaskan kuali, kemudian cairkan semua bahan kecuali biskut. Setelah cair masukkan biskut marie yg sudah dipatah patahkan. Gaul rata. Memadai adunan menyaluti biskut. Tutup kan api..
  3. Alaskan bekas dgn plastik, kemudian masukkan adunan. Tekan adunan supaya biskut mampat. Simpan sejuk sehingga keras..
  4. Sedia untuk hidangan..

Dapatkan resepi Kek Batik yang paling sedap! Pelbagai resepi yang anda boleh sediakan sekarang juga. Batik cake (Malay: Kek batik) is a type of non-baked Malaysian cake dessert. This cake was made by mixing broken Marie biscuits combined with a chocolate sauce or runny custard made with egg. Kek batik. hahaha. giler senang kan masak kek batik ni.

Begitulah pembahasan Kek batik terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek batikartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com