Kek batik leleh ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya adalah gambar seputar Kek batik leleh yang dapat Anda jadikan inspirasi. Kak Munah juga pandai membuat Kek Batik dan keknya terkenal. Ibu DANNY, Datin Salha menguruskan butik. First time cuba nak buat KEK BATIK COKLAT LELEH.

Kek batik leleh Larutkan gula, susu pekat,serbuk koko,milo dengan air panas. Bila butter dah cair, masukkan campuraan serbuk koko tadi. Keluarkan kek batik yang telah disejukkan dan tuang bahan hiasan ini di atas kek batik tersebut. kamu bisa membuat Kek batik leleh pakai 6 bahan 4 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek batik leleh

  1. Kamu perlu Biskut marie.
  2. Sobat juga memerlukan Setengah butter.
  3. Silahkan kamu siapkan 1 cawan serbuk koko.
  4. Kamu membutuhkan 1 cawan serbuk milo.
  5. Anda butuh 1 cawan susu pekat.
  6. Anda butuh Sedikit air.

Nota Kaki: SHARE Resepi Kek Batik Marie Leleh ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka boleh turut sama mencubanya. << Dapatkan Resepi Kek Pelangi di sini. Terkenal dengan sikap peramah dna ringan tulang, Kak Munah juga pandai membuat Kek Batik. Community Kek batik ni makin lama dalam peti ,makin sedap kan. Sebab dalam kek batik cheese ni ada penggunaan telur, jadi untuk hilangkan hanyir telur adalah gunakan esen vanilla.

Intruksi cara memasak Kek batik leleh

  1. First, korang patahkan biskut marie and susun dalam loyang. Biskut tak kesah nak guna yang coffee or biasa..
  2. Then, cairkan butter. Masukkan susu, koko and milo. Bila dia dah sebati, biar dia betul2 panas baru isi atas biskut tu. So nanti bila siap, takde la kek batik tu keras. Sebab dia dah kembang kena yang kita masak panas tu..
  3. Pastu susun lagi biskut batik tu utk lapisan kedua. Repeat lagi step 1. Buat la berapa lapis korang nak..
  4. Last sekali utk topping tu, tambah la sikit lagi milo yang dibancuh dgn susu dan air. Baru dia meleleh. Kemudian tekan biskut tu bagi dia mampat. Sejukkan dalam peti and its ready to serve ❤️.

Selain tu , jangan lupa buang mata telur yang sebabkan bau hanyir. Cara untuk kenal pasti adalah tengok yang jenis berlendir merah dalam putih telur. Banyak-banyak kek, kek batik lah kek yang paling senang nak buat dalam dunia. Nota: Topping tu saya guna coklat yang beli di kedai Eco saja, double boiled dengan secawan fresh cream kacau sampai sebati. Tunggu sampai suam baru curah ke atas kek batik.

Begitulah pembahasan Kek batik leleh terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek batik lelehartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com