Kek Batik Cheese ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next adalah gambar seputar Kek Batik Cheese yang bisa sobat jadikan inspirasi. Kami menjual Kek Batik Cheese yang sangat lazat dengan harga yang sangat. Ini pula kek batik indulgence Cheese akak bakers sekolah saya yang saya dah cuba rasanya kat sekolah pagi tadi-memang best rasanya! kek batik kak Haizah-akak bakers sekolah saya. Kek batik adalah antara resepi yang mudah untuk dibuat.

Kek Batik Cheese Tonton Online Kek Batik Cheese Leleh Full Movie. Cara untuk hasilkan Kek Batik Cheese yang sedap dan sangat mudah dihasilkan. Berbaloi untuk dicuba dan sesuai dinikmati ketika minum petang. kamu sanggup memasak Kek Batik Cheese memakai 12 bahan 9 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Batik Cheese

  1. Silahkan kamu persiapkan bahan.
  2. Kamu siapin 50 g Serbuk Koko.
  3. Anda Memerlukan 100 g Milo.
  4. Silahkan sobat persiapkan 100 g Gula Pasir.
  5. Anda Memerlukan 200 ml Air.
  6. Anda Memerlukan 100 g Mentega.
  7. Sobat juga memerlukan 2 biji Telur.
  8. Persiapkan 400 g Biskut Marie (patah-patahkan).
  9. Silahkan kamu siapkan Lapisan cheese.
  10. Selain itu juga tambahkan 250 g Cream Cheese.
  11. Kamu membutuhkan 1 bj Telur GredA.
  12. Kamu perlu 2 sb Gula Halus (Aznie guna 1/4 cawan je.

Kek Batik Jawa has come with cheese version. A cake with cheese based instead of chocolate with the same crunchiness of the original. Terkenal dengan sikap peramah dna ringan tulang. Kek Batik Cheese #kekbatik #cheesecake #dessert #foodlover.

Langkah cara membuat Kek Batik Cheese

  1. CARA2: 1. Campurkan koko, milo, gula & air ke dlm kuali. Masak dgn api yg sederhana, kacau sehingga larut..
  2. 2. Masukkan mentega sehingga larut..
  3. 3. Kecilkan api, masukkan telur & kacau sehingga pekat dalam 30 saat & padamkan api..
  4. 4. Masukkan biskut dan gaul sehingga rata dan biskut di saluti sepenuhnya..
  5. 5. Padatkan ke dlm loyang yg di alas dgn kertas aluminium..
  6. Untuk lapisan cheese - Putar kesemua bahan sehingga kembang & tuangkan ke atas kek batik tadi..
  7. Bakar 160C (api atas sahaja) selama 5 minit..
  8. Sejukkan di dalam petisejuk sebelum di potong/hidangkan..
  9. Siap.

Kek Batik Cheese mudah tapi sedap. Hari ni sis nak share cara buat Kek Batik Cheese yang Mudah tapi super duper sedap.tak percaya?kena . Batik cake (Malay: Kek batik) is a type of Malaysian fridge cake dessert inspired by the tiffin, brought in the country by the British during the colonial era, and adapted with Malaysian ingredients. This cake is made by mixing broken Marie biscuits combined with a chocolate sauce or runny custard made with. Kek batik merupakan salah satu antara kek yang paling banyak menarik hati masyarakat Malaysia.

Begitulah pembahasan Kek Batik Cheese terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Batik Cheesepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com