Kek batik cheese Leleh ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya adalah gambar seputar Kek batik cheese Leleh yang bisa kamu jadikan contoh. Terkenal dengan sikap peramah dna ringan tulang, Kak Munah juga pandai membuat. Tonton Online Kek Batik Cheese Leleh Full Movie. Tengok gambar kek cheese leleh , terus terliur untuk makan cheese cake yang simple ni kan.

Kek batik cheese Leleh Satu hari, anak Kak Munah telah kemalangan, dan segalanya mengeruh selepas itu. Комедия. Режиссер: Nazir Jamaluddin. В ролях: Раджа Эма, Mimi Lana, Lydiawati. Resepi Kek Batik Sukatan Cawan Yang Simple Sedap & Mudah Dibuat. Pandan cukup sinonim dengan masakan masyarakat Melayu. anda mampu membuat Kek batik cheese Leleh pakai 9 bahan 3 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek batik cheese Leleh

  1. Anda Memerlukan 1 pck Biskut Merrie / di patah2kn.
  2. Silahkan kamu siapkan 1 cwn butter.
  3. Silahkan sobat persiapkan 1 cwn susu pekat.
  4. Siapkan juga 3 sdm serbuk koko.
  5. Siapkan juga 1 cwn milo.
  6. Kamu membutuhkan 1/2 cwn air.
  7. Siapkan juga 2 sdm gula.
  8. Silahkan sobat siapkan 1 btg cream cheese.
  9. Kamu butuh 1/2 kotak susu segar.

Baunya yang wangi memang boleh membuka selera sesiapa sahaja. Selain kek kukus pandan, terdapat pelbagai lagi versi kek menggunakan perisa pandan seperti kek span pandan, kek pandan moist, kek marble pandan. Kek batik adalah antara resepi yang mudah untuk dibuat. Ianya tidak menggunakan peralatan yang canggih.

Step by step cara memasak Kek batik cheese Leleh

  1. Panaskn kuali dn masukkn butter masak sehingga cair masukan susu pekat kacau masukkn serbuk koko,milo dn air kacau sehingga betul2 sebati dn pekat tutup api..masukkn biskut yg telah d patah2kn tdi kacau smpai semuanya sekata...
  2. Sediakn loyang lapis loyang dgn aliminium foil tuangkn adunan tdi ratakan dn tekan2kan..ok simpan dlm chil selamat 1 hingga 2 jam...
  3. Mixer cream cheese,susu pekat,susu segar mix smpai betul2 lembut..ok potong kek batik yg telah keras tdi simpan dlm bekas tuangkan adunan cheese Leleh ke atas kek batik da da siap 😊😊.

Hanya beberapa bahan sahaja yang digunakan. Di sini kami kongsikan resepi kek batik cheese yang menjadi viral dan patut anda cuba. Kredit resepi kepada Puan Haya Habibah. Kek batik cheese & kek batik choc ganache. Hari ni tetiba plak rasa teringin nak makan kek batik.

Begitulah pembahasan Kek batik cheese Leleh terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek batik cheese Lelehpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com