Kek Kukus Saji ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya adalah gambar mengenai Kek Kukus Saji yang bisa kalian jadikan wawasan. Kek coklat kukus adalah salah satu juadah yang amat mudah untuk dibuat. Selain daripada untuk masak suka - suka, kek coklat kukus yang ringkas ini juga boleh dibuat semasa hari jadi. Kek gula hangus ini sangat sesuai dimakan sebagai dessert, ataupun untuk menjamu tetamu Tekstur kek gula hangus perlulah kenyal.

Kek Kukus Saji Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni. Anak-anak tentu suka makan kek sebegini. Kalau anda mahu mencuba boleh ikut resepi kek ini. kamu dapat membuat Kek Kukus Saji manfaatkan 9 bahan 7 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Kukus Saji

  1. Silahkan sobat siapkan 3 biji telur gred b.
  2. Kamu siapin 1/2 tudung esen vanilla.
  3. Anda membutuhkan 30 gm susu krimer sejat cair Saji.
  4. Selain itu juga tambahkan 100 gm gula castor.
  5. Kamu perlu 1/2 sudu makan ovellete.
  6. Anda perlu 1/4 sudu kecil garam.
  7. Selain itu juga tambahkan 100 gm tepung gandom.
  8. Anda butuh 75 gm minyak masak Saji.
  9. Silahkan kamu persiapkan Pewarna ikut suka.

Bila suami ita bagitau yang adik ita kata mak mertua ita teringin nak makan kek buah, ita terus lah mencari resepi kek buah yang sedap dari blog kawan-kawan. Sedap nampak Kek Sarang Semut / Kek Gula Hangus versi kukus perkongsian FB Empayar Annur Hanya perlu kukus sahaja. Dengan Bismillah Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera, Kek Coklat Kukus merupakan antara kek coklat yang paling digemari ramai. Mungkin kerana rasa"moist" nya kesan dikukus.

Langkah cara memasak Kek Kukus Saji

  1. Sediakan bahannya..
  2. Campurkan telur,gula,ovelete,susu cair,esen vanila dan garam kisar hingga kembang..
  3. Tambah tepung dan minyak,kisar sampai gebu semuanya..
  4. Bahagikan ikut warna kesukaan.Panaskan kukusan..
  5. Sapukan sedikit minyak dalam loyang.Tuang adunan,kukus 5 minit.Ulang proses kukus hingga habis mengikut setiap warna.Warna terakhir kukus 10 minit..
  6. Sudah masak keluarkan adunan.Potong..
  7. Sedia dihidangkan.Sedap lembut..

See more ideas about Cake recipes, Steamed cake and Food. Assalamualaikum dan selamat petang serta selamat berhujung minggu buat semua. Alhamdulillah, petang ini Amie dapat kongsi bersama resepi Kek Lapis Kukus Cream Cheese yang ternyata. Resepi Kek Kukus atau Kek Lapis Masam Manis Haw Flakes. Lalu, tanpa lengah. dia pun memulakan misi untuk membuat Kek Kukus Masam Manis dengan gula-gula asam keping Haw Flakes.

Begitulah pembahasan Kek Kukus Saji terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Kukus Sajipostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com