Kek Coklat Moist ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya merupakan gambar mengenai Kek Coklat Moist yang bisa Anda jadikan wawasan. Untuk TEMPAHAN Tepung Kek Coklat Moist Sila PM Admin :) WhatsApp. kek coklat kukus moist yang sedap dan sedang elok rasanya. Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni. Anak-anak tentu suka makan kek sebegini.

Kek Coklat Moist Cara buat Resepi Sos Coklat Untuk Kek Coklat Moist. Tips* Aku suka doublekan sukatan untuk sos ni sebab nak jadikkan supper moist lagik kek tu huhu pastu lebihan tu leh je guna untuk letak atas ais. Rasanya kek coklat lembap atau moist chocolate cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai. kamu sanggup memasak Kek Coklat Moist memakai 17 bahan 6 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Coklat Moist

  1. Anda perlu ➡️Bahan Masak A.
  2. Anda Memerlukan 1 cawan minyak.
  3. Anda Memerlukan 1 cawan gula halus.
  4. Anda Memerlukan 1 cawan serbuk koko.
  5. Silahkan sobat persiapkan 1 cawan susu cair.
  6. Sediakan juga 1/2 cawan susu pekat.
  7. Kamu membutuhkan ➡️Bahan B.
  8. Persiapkan 1 cawan tepung gandum.
  9. Selain itu juga tambahkan 1 sudu kecil baking powder.
  10. Persiapkan 1 sudu kecil soda bikarbonat.
  11. Silahkan kamu siapkan Sedikit garam.
  12. Selain itu juga tambahkan 3 biji telur.
  13. Anda butuh 1 sudu kecil esen vanilla.
  14. Siapkan juga ➡️Hiasan.
  15. Silahkan sobat persiapkan 1 cawan coklat cair.
  16. Kamu membutuhkan Coklat rice.
  17. Silahkan kamu persiapkan Coklat chips.

Ada banyak juga resepi kek yang pernah saya kongsikan sebelum ni. As'salamualaikum dan Salam Sejahtera … Macam-macam resepi kek coklat ada. Dari yang kukus, moist, bakar dan tak lupa juga yang tak menjadi pun pernah! Categories Kek Tags Kek Coklat Moist.

Step by step cara membuat Kek Coklat Moist

  1. Campurkan ke semua Bahan A ke dalam periuk lalu kacau rata dan masakkan sebati dengan api sederhana. Setelah masak biarkan sejuk..
  2. Ayakkan bahan B ke dalam mangkuk. Pukulkan telur dan esen vanilla sampai kembang..
  3. Panaskan oven selama 10 minit dengan suhu 170 darjah celcuis. Masukkan telur yang telah kembang tadi berselang seli dengan tepung ke dalam bahan A kacau sebati sehingga habis..
  4. Sapukan loyang saiz 9 in dengan sedikit butter lalu lapikkan dengan kertas minyak. Masukkan adunan kek ke dalam loyang. Bakar kek selama 50 minit @ hingga masak..
  5. Cucukkan di bahagian tengah kek, kalau licin pencucuk bermakna kek telah masak. Renggangkan pintu oven selama 10 minit..
  6. Masakkan coklat masakan secara double boiler sehingga coklat cair. Keluarkan kek dari oven dan curahkan coklat cair di atas permukaan kek lalu taburkan coklat rice dan coklat chips. Kek sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba guys 💕.

Kek coklat moist merupakan antara kek kegemaran ramai kerana ia tidak jemu dan muak untuk dinikmati. Ramuan Tepung Kek Coklat Extra Moist: Tepung Gula Serbuk Koko Serbuk Penaik. Get notified when Resepi Kek Coklat Moist is updated. Kue kek coklat moist ini sangat cocok sekali untuk menemani anda bersama keluarkan, teman apalagi untuk Itulah informasi dan wacana mengenai resep kek kukus coklat moist, semoga wacana dan. Kek coklat walaupun ringkas pembuatannya, enak dinikmati dan sering kali menjadi resipi pilihan bagi yang gemar mempelajari membuat kek, khususnya bagi baharu belajar.

Begitulah pembahasan Kek Coklat Moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Coklat Moistpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com