💕kek coklat moist💕 ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next merupakan gambar berkaitan dengan 💕kek coklat moist💕 yang dapat kalian jadikan contoh. Contact Kek Coklat Moist on Messenger. Ehh salah mula² baca bismillah dul. Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni.

💕kek coklat moist💕 Hanya dengan menggunakan sukatan cawan. rasa moist nya kek ini memang tiada duanya, jom kita layan resepi dibawah. Bahan-Bahan Kek Coklat Moist Kukus Dengan Sukatan Cawan. sangat senang bila melihat keluarga saya sangat suka dengan resepi kek coklat moist kukus buatan saya dan sampai jumpa di artikel seterusnya ya. Inilah dia Rupa Tepung Kek Moist yang DiSebut sebut Ramai tu. anda mampu membuat 💕kek coklat moist💕 manfaatkan 16 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak 💕kek coklat moist💕

  1. Silahkan sobat siapkan Bahan A: masak hingga sebati.. tapis.. sejukkan.
  2. Anda butuh 1 cwn serbuk koko (3/4 cwn pun ok).
  3. Sediakan 1 cwn susu cair.
  4. Silahkan kamu siapkan 3/4 cwn susu pekat.
  5. Silahkan kamu siapkan 3/4 cwn gula.
  6. Silahkan kamu persiapkan 1 cwn minyak masak.
  7. Kamu butuh Bahan B: ** semua bahan ni diayak.
  8. Sediakan juga 3/4 cwn tpg gandum.
  9. Sobat juga memerlukan 1 sudu kecil (sudu kfc) soda bikarbonat.
  10. Anda butuh 1 sudu kecil (sudu kfc) baking powder.
  11. Kamu butuh Bahan C:.
  12. Kamu siapin 4 bj telur (blender jer).
  13. Persiapkan Utk topping:.
  14. Sediakan juga 115 gm coklat masakan.
  15. Anda butuh 60 gm susu cair.
  16. Silahkan kamu persiapkan 30 gm butter.

Yang Tak Confident Masak Boleh buat tau, Semua siap dah Kacau-kacau Manja je guna tangan.xperlu guna mixer.terus kukus je atas dapur. Siapa pernah makan kek coklat moist yang sangat enak, sangat gebu dan paling penting, melt dalam mulut? Hari ini kami akan berkongsikan kepada anda resepi kek coklat moist yang sangat enak dan mendapat sambutan hangat dari kalangan netizen! Resepi Kek Coklat Moist, resepi yang pasti menjadi kegemaran keluarga anda, sesuai untuk dihidangkan pada majlis harijadi dan dihari raya.

Step by step cara membuat 💕kek coklat moist💕

  1. Cara: --------- Satukan bahan B & C ke dlm bahan A... secara berselang seli... Gaul dgn senduk jerr... Bila dah sebati tuang jer ke dlm loyang yg dah disapu minyak... Kukus 30 - 45 minit... (bergantung pd size loyang)....
  2. Kalau nak tau dh masak... cucuk dgn lidi... kalau xmelekat kira kek dah masak lerrr....
  3. Untuk topping: Cairkan coklat masakan dgn cara double boiler... masuk susu cair... padam api... masuk butter... Biarkan ia sejuk seketika sebelum tuang atas kek.. bole la hias ikut kreativiti masing-masing... SELAMAT MENCUBA !!!!! ************************.
  4. .

Masukkan semua ramuan ke dalam bekas dan kemudian campurkan dengan menggunakan mesin berputar supaya ia benar. Categories Kek Tags Kek Coklat Moist. Kek coklat moist yang mudah, sedap, lembut, gebu, super moist, semua lengkap. Rasanya ade banyak versi dan cara nak buat kek coklat moist ni. Belajar cara pembuatan kek coklat moist di peranti mudahalih anda.

Begitulah pembahasan 💕kek coklat moist💕 terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul 💕kek coklat moist💕postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com