Kek Marble Merah Jambu ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya merupakan gambar seputar Kek Marble Merah Jambu yang bisa kamu jadikan wawasan.

Kek Marble Merah Jambu anda dapat membuat Kek Marble Merah Jambu menggunakan 8 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble Merah Jambu

  1. Selain itu juga tambahkan 1 cawan mentega.
  2. Siapkan juga 3/4 cawan gula kastor.
  3. Anda butuh 3 biji telur gred B.
  4. Anda perlu 1 1/2 tepung gandum.
  5. Siapkan juga 1 sudu teh serbuk penaik.
  6. Silahkan sobat persiapkan 2 sudu besar susu pekat.
  7. Anda butuh 1 sudu teh esen vanila.
  8. Anda membutuhkan Pewarna merah.

Step by step cara memasak Kek Marble Merah Jambu

  1. Pukul gula dan mentega sehingga kembang..
  2. Masukkan telur sebiji demi sebiji. Pukul sehingga kembang..
  3. Masukkan susu pekat, esen vanila, serbuk penaik. Masukkan tepung gandum. Kaup balik guna spatula sahaja..
  4. Bila dah sebati. Bahagi adunan kepada dua bahagian. Satu bahagian kekalkan warna asal dan satu bahagian masukkan pewarna merah sedikit untuk menghasilkan warna pink. Lapisi ikut citarasa..
  5. Bakar dalam oven selamat 40minit dengan suhu 180 darjah celsius..
  6. Rupa bentuk dah siap. Sekali lagi diingatkan guna loyang saiz 6” untuk dapat hasil kek yang elok bersesuaian sukatan. Selamat mencuba..

Begitulah pembahasan Kek Marble Merah Jambu terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Marble Merah Jambukonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com