💯kek coklat moist💯 ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar mengenai 💯kek coklat moist💯 yang bisa sobat jadikan wawasan. Cara-cara membuat kek cokat moist yang sangat mudah dengan mengunakan Tepung Segera Kek Coklat Moist. Penafian: Fanpage ini bukan kepunyaan Puan Shida. Kami hanya mempromosikan produk keluaran Puan Shida.

💯kek coklat moist💯 Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni. Anak-anak tentu suka makan kek sebegini. Kalau anda mahu mencuba boleh ikut resepi kek ini. anda sanggup membuat 💯kek coklat moist💯 memanfaatkan 18 bahan 11 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak 💯kek coklat moist💯

  1. Sobat juga memerlukan 🎈Bahan A🎈.
  2. Siapkan juga 1 cwn serbuk koko (3/4 cwn pun ok).
  3. Persiapkan 1 cwn susu cair.
  4. Silahkan kamu persiapkan 3/4 cwn susu pekat.
  5. Anda perlu 3/4 cwn gula.
  6. Kamu siapin 1 cwn minyak masak.
  7. Kamu perlu 🎈Bahan B🎈.
  8. Kamu perlu 3/4 cwn tpg gandum.
  9. Anda membutuhkan 1 sudu kecil (sudu kfc) soda bikarbonat.
  10. Sediakan juga 1 sudu kecil (sudu kfc) baking powder.
  11. Anda membutuhkan semua bahan ni diayak k.
  12. Anda membutuhkan 🎈Bahan C🎈.
  13. Selain itu juga tambahkan 4 biji telur (blender jer.
  14. Anda butuh <topping coklat leleh>.
  15. Anda butuh 1 cawan serbuk koko.
  16. Silahkan sobat siapkan 1 cawan minyak.
  17. Kamu siapin 1 cawan susu pekat.
  18. Anda butuh 1 cawan susu cair/ikut kepekatan yg kita nak.

Hanya dengan menggunakan sukatan cawan. rasa moist nya kek ini memang tiada duanya, jom kita layan resepi dibawah. Bahan-Bahan Kek Coklat Moist Kukus Dengan Sukatan Cawan. sangat senang bila melihat keluarga saya sangat suka dengan resepi kek coklat moist kukus buatan saya dan sampai jumpa di artikel seterusnya ya. Siapa pernah makan kek coklat moist yang sangat enak, sangat gebu dan paling penting, melt dalam mulut? Hari ini kami akan berkongsikan kepada anda resepi kek coklat moist yang sangat enak dan mendapat sambutan hangat dari kalangan netizen!

Step by step cara membuat 💯kek coklat moist💯

  1. 🎈Cara🎈 ✓semua bahan A di atas gaul sebati dan masak atas api perlahan..
  2. ✓rehatkan kejap bila bahan dah sebati..
  3. ✓Satukan bahan B & C ke dlm bahan A... secara berselang seli....
  4. ✓Gaul dgn senduk jerr... Bila dah sebati tuang jer ke dlm loyang yg dah disapu minyak....
  5. ✓Kukus 30 - 45 minit... (bergantung pd size loyang)....
  6. Kalau nak tau dh masak... cucuk dgn lidi... kalau xmelekat kira kek dah masak lerrr....
  7. ✓✓DOUBLE BOIL SERBUK KOKO BERSAMA MINYAK DULU.. DAH SEBATI BARU MASUKKAN SUSU.. KACAU HINGGA SEBATI (KALAU NAK CAIR LAGI LEBIHKAN SUSU) 🎈Cara Penyediaan🎈 ✓✓potong kek siap-siap.. bubuh kedalam bekas.. jarak-jarakkan ia sedikit.. bagi ruang coklat turun.. ✓✓kemudian tuang coklat diatas kek.. biarkan ia meleleh kebawah.. ✓✓hias ikut kreativiti masing-masing.. ✓✓siap.
  8. 🎈Cara Penyediaan🎈 ✓✓potong kek siap-siap.. bubuh kedalam bekas.. jarak-jarakkan ia sedikit.. bagi ruang coklat turun...
  9. ✓✓kemudian tuang coklat diatas kek.. biarkan ia meleleh kebawah...
  10. ✓✓hias ikut kreativiti masing-masing...
  11. ✓✓siap.

Kek coklat moist yang mudah, sedap, lembut, gebu, super moist, semua lengkap. Rasanya ade banyak versi dan cara nak buat kek coklat moist ni. Inilah dia Rupa Tepung Kek Moist yang DiSebut sebut Ramai tu. Yang Tak Confident Masak Boleh buat tau, Semua siap dah Kacau-kacau Manja je guna tangan.xperlu guna mixer.terus kukus je atas dapur. Resepi Kek Coklat Moist, resepi yang pasti menjadi kegemaran keluarga anda, sesuai untuk dihidangkan pada majlis harijadi dan dihari raya.

Begitulah pembahasan 💯kek coklat moist💯 terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul 💯kek coklat moist💯konten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com