Oreo Cheese Cake (No Bake) ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next adalah gambar tentang Oreo Cheese Cake (No Bake) yang dapat Anda jadikan contoh.

Oreo Cheese Cake (No Bake) anda mampu membuat Oreo Cheese Cake (No Bake) manfaatkan 7 bahan 7 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Oreo Cheese Cake (No Bake)

  1. Anda membutuhkan 2 peket biskut oreo original.
  2. Kamu butuh 250 g cream cheese.
  3. Kamu perlu 250 g whipping cream.
  4. Anda Memerlukan 70 g gula kastor.
  5. Siapkan juga 50 g butter (di cairkan).
  6. Sobat juga memerlukan 1 sudu kecil esen vanilla.
  7. Persiapkan 1 keping baking paper.

Langkah cara membuat Oreo Cheese Cake (No Bake)

  1. Masukkan 1 peket setengah oreo ke dalam plastik dan gelek hingga betul betul hancur. Saya guna rolling pin yang buat kuih tu. Asingkan serbuk oreo dalam 1 senduk kecil untuk di tabur ke atas kek nanti..
  2. Cairkan butter dan masukkan ke dalam serbuk oreo tadi. Gaul hingga rata dan sebati. Kemudian tuang ke dalam bekas atau loyang yang telah di lapis baking paper. Tekan tekan supaya kemas dan rata..
  3. Masukkan cream cheese dan gula ke dalam pengisar. Kisar sekejap hingga sebati semua. Kemudian masukkan whipping cream dan esen vanilla. Kisar lagi. Saya guna pengisar sebab tak ada mixer..
  4. Bila dah sebati keluarkan adunan tadi dan masukkan ke dalam bekas. Patah patahkan 1/2 peket oreo dan gaul bersama adunan tadi..
  5. Bila dah sebati masukkan adunan tadi ke dalam bekas berisi oreo tadi. Tekan tekan adunan hingga rata dan kemas. Taburkan lebihan serbuk oreo tadi ke atas permukaan kek..
  6. Boleh la di masukkan ke dalam peti ais dan biarkan semalaman hingga betul betul keras. Gambar saya ni belum betul betul keras sebab anak anak semua tak sabar nak makan..
  7. Dah siapppp. Boleh la di potong dan di makan sejuk sejuk bersama keluarga. Mudah kan? Tak perlu nak bakar atau kukus. SELAMAT MENCUBA! 😍.

Begitulah pembahasan Oreo Cheese Cake (No Bake) terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Oreo Cheese Cake (No Bake)postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com