Mini marble cake ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya adalah gambar tentang Mini marble cake yang bisa Anda jadikan ide.

Mini marble cake anda sanggup membuat Mini marble cake menggunakan 6 bahan 5 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Mini marble cake

  1. Kamu siapin 2 cawan tepung naik sendiri di ayak.
  2. Silahkan sobat persiapkan 3/4 cawan gula perang.
  3. Persiapkan 4 sudu besar susu pekat.
  4. Kamu perlu 4 biji telur gred C.
  5. Anda butuh 1 sudu kecil esen vanila.
  6. Sediakan juga 1 buku mentega.

Intruksi cara memasak Mini marble cake

  1. Sediakan bahan-bahan.
  2. Ayak tepung dan ketepikan. Dalam bekas yang berbeza, campur kan, mentega, gula dan susu pekat diputar sehingga kembang dan putih. Kemudian masukkan telur sebiji demi sebiji serta esen vanila. Putar sebati. Jika tiada mixture, bole masuk kan semua bahan2 ke dalam blander kecuali tepung. Blend beberapa kali sampai adunan kembang..
  3. Kemudian campur kan tepung ke dalam adunan sedikit demi sedikit dan di kaup balik gunakan senduk sahaja..
  4. Asing kan ke dalam 3 bekas dan letakkan pewarna. Masukkan ke dalam piping bag agar mudah di lapiskan. Mula melapis kedalam acuan. Tunggu hingga lampu cup cake maker menandakan ia dah masak..
  5. Ia siap dihidangkan❤️.

Begitulah pembahasan Mini marble cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Mini marble cakekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com