Kek Span Tembikai ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya merupakan gambar seputar Kek Span Tembikai yang bisa kalian jadikan contoh. Kek lapis ni sy bg nama Apink. Resepi asal dr kek lapis tembikai cheese sy skip kismis je. Kite mkn timun cina/tembikai hr ni.x leh jamu tekak.jamu mata je dh la ye 😁 Kite.

Kek Span Tembikai Sama-sama kita doakan agar dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusan sepanjang tahun ni. #tembikai Watch short videos about #tembikai on TikTok. Buat si ibu mungkin dengan aktiviti membakar kek dapat mengeratkan lagi hubungan dengan si Jadi, untuk tujuan itu, kami kongsikan video cara-cara untuk membuat kek sebiji tembikai yang memang. anda bisa memasak Kek Span Tembikai memanfaatkan 13 bahan 5 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Span Tembikai

  1. Silahkan sobat siapkan Bahan2 A (Meringue).
  2. Anda perlu 🍉 6 biji putih telur.
  3. Kamu membutuhkan 🍉 1/2 cawan gula kastor.
  4. Kamu perlu 🍉 1 sudu teh cream of tartar.
  5. Silahkan kamu siapkan Bahan2 B.
  6. Anda Memerlukan 🍉 6 biji kuning telur.
  7. Sediakan 🍉 1/2 cawan santan pekat.
  8. Silahkan kamu persiapkan 🍉 1/2 cawan minyak.
  9. Anda Memerlukan 🍉 1 sudu teh perisa ros @ perisa yg disukai.
  10. Persiapkan 🍉 1 cawan tepung kek (tepung naik sendiri bluekey warna pink).
  11. Anda membutuhkan 🍉 secubit garam.
  12. Silahkan kamu siapkan 🍉 pewarna merah & hijau.
  13. Persiapkan 🍉 2 sudu bsr coklat rice.

Tembikai [tĕm-bi-kai], semangka [sĕ-mang-ka] atau timun Cina atau timun (nama botani: Citrullus lunatus) merupakan pokok menjalar (memanjat dan melata) yang berasal dari selatan Afrika dalam famili Cucurbitaceae. Tumbuhan berbunga ini mengeluarkan buah aksesori yang dipanggil 'beri palsu'. Potong tembikai mengikut bentuk sebiji kek. Pukul krim putar sehingga kembang dan sapukan ke sekeliling Akhir sekali, hias kek tembikai dengan buah-buahan segar seperti strawberi, anggur dan.

Langkah cara memasak Kek Span Tembikai

  1. (Meringue) Pukul putih telur, gula & cream of tartar hgga kental & bertanduk. Kemudian ketepikan.
  2. Dlm bekas lain, pukul bersama bahan2 B iaitu kuning telur, santan, minyak, perisa ros & garam hgga kembang & adunan bertukar kuning pucat. Masukkan tepung & pukul lagi hgga sebati.
  3. Masukkan meringue secara 3 peringkat sambil kaup balikkan hgga rata. Bahagikan adunan kpd 3 bahagian. Adunan merah lebih banyak drp adunan hijau & putih. Adunan merah dicampur dgn coklat rice.
  4. Masukkan semua adunan ke dlm piping bag. Alas loyang (loose base) tapak boleh dibuka saiz 9 dgn baking paper. Picit adunan hijau di sekeliling loyang. Kemudian, picit pula adunan putih di sebelah adunan hijau. Picit adunan merah di tengah2. Ulang cara yg sama hingga penuh loyang..
  5. Bakar cara water bath pd suhu 170•c selama 1 jam. Sejukkan di atas redai. Terbalikkan kek & buang baking paper..

Kek yang lembut dan gebu sudah semestinya akan menjadi 'kegilaan' bagi peminat makanan pastri. Jenis kek yang paling mudah dimakan dan paling mudah didapati di pasaraya sudah semestinya kek. Ramai yang bertanya, bagaimana nak membuat kek span asas yang lembut dan gebu. Ita masih setia pada yang satu. Kek Span Coklat yang di kongsikan oleh sifu ita siapa lagi kalau bukan Chef.

Begitulah pembahasan Kek Span Tembikai terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Span Tembikaikonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com