Kek Puding Karamel Pelangi ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya merupakan gambar mengenai Kek Puding Karamel Pelangi yang bisa sobat jadikan inspirasi. Kek Puding Karamel Pelangi SUPER LEMBUT Sudukan ke dalam loyang puding tadi. Kek Puding Karamel Pelangi Malaysian Dessert, Just Desserts Senarai Resepi: KEK PUDING KARAMEL PELANGI KUKUS.

Kek Puding Karamel Pelangi Bahagian bawah pula boleh dimasukkan kek coklat basah atau kek pelangi bewarna warni yang sedap digandingkan dengan puding karamel. Tu dia gabungan puding, kek dengan topping karamel memang super sedap lah rasanya. Tunggu kek sejuk baru terbalikkan loyang. kamu bisa memasak Kek Puding Karamel Pelangi memakai 14 bahan 6 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Puding Karamel Pelangi

  1. Kamu butuh Karamel.
  2. Silahkan sobat persiapkan 3 sudu besar gula.
  3. Anda butuh Puding.
  4. Siapkan juga 6 sudu besar gula.
  5. Kamu butuh 1 sudu teh esen vanilla.
  6. Silahkan sobat siapkan 1 tin susu sejat.
  7. Silahkan sobat persiapkan 4 biji telor saiz D.
  8. Silahkan kamu siapkan Kek.
  9. Kamu siapin 6 biji telur saiz D.
  10. Anda butuh 1 sudu teh esen vanilla.
  11. Anda perlu 40 ml - minyak masak.
  12. Kamu butuh 100 gram Tepung naik sendiri.
  13. Selain itu juga tambahkan 50 ml susu sejat.
  14. Silahkan sobat siapkan 120 gram Gula.

Jika terbalikkan masa kek masih panas nanti karamel@puding akan pecah. Kek Puding Karamel Pelangi SUPER LEMBUT Cake Rainbow Caramel Pudding Super Moist. Kek karamel pelangi ni adalah gabungan pencuci mulut puding karamel dan juga kek span yang sangat lembut.

Step by step cara membuat Kek Puding Karamel Pelangi

  1. Untuk karamel. Cairkan gula didalam loyang je.sambil2 kacau sikit2. Dah cair ratakan dan ketepikan.
  2. Untuk puding pulak, campur semua bahan dan kacau dengan whisk je.. Pakai senduk pun boleh. Ketepikan..
  3. Untuk kek. Asingkan telur putih dan kuning. Selepas itu, mixer telur putih sehingga gebu. Lepas tu campurkan dgn gula 70gram.. Kacau sampai gebu gebas dan x jatuh walaupun diterbalikkan ketepikan seketika..
  4. Sambungan buat kek. Kuning telur dicampur dgn gula 30 gram, esen vanila, minyak, susu cair. Kacau dgn whisk je sampai sebati.. Dah sebati campurkan dengan telur putih yg dah kembang tadi. Kaup dengan senduk je. Selepas itu asingkan ikut brape kaler yang nak buat..
  5. Nanti letak je adunan kek atas puding. Adunan tu akan terapung je. Letak 4 sudu besar setiap warna. Selang selikan warna bagi menarik..
  6. Bakar dengan oven selama 1 jam @165°.dengan kaedah steam bath. Kira letak loyang adunan kek didalam loyang yang ada air biasa masa nak bakar tu. Tunggu sejuk baru potong yer.

Walaupun cara membuatnya agak panjang, tapi hasil dan rasanya amat memuaskan dan sedap. Jadi, hasil kerja keras untuk membuat kek karamel pelangi ni memang sangat berbaloi. Tabur gula dalam loyang dan masak atas api perlahan. Biar gula hancur dan warna tukar jadi perang. See more ideas about Food, Desserts and Asian desserts.

Begitulah pembahasan Kek Puding Karamel Pelangi terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Puding Karamel Pelangiartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com