Kek Marble Love 1 minit ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next adalah gambar seputar Kek Marble Love 1 minit yang bisa kamu jadikan wawasan.

Kek Marble Love 1 minit anda mampu membuat Kek Marble Love 1 minit pakai 8 bahan 8 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Marble Love 1 minit

  1. Silahkan sobat persiapkan 4 sudu besar tepung gandum.
  2. Sediakan 1/4 sudu teh baking powder.
  3. Persiapkan 1/5 sudu teh garam bukit.
  4. Kamu membutuhkan 2 sudu besar gula pasir.
  5. Anda membutuhkan 5 sudu besar susu (saya guna Full Cream Milk).
  6. Silahkan kamu persiapkan 2 sudu besar minyak masak.
  7. Sobat juga memerlukan 1 sudu besar serbuk koko.
  8. Anda perlu 2 sudu besar hazelnut chocolate spread.

Langkah cara membuat Kek Marble Love 1 minit

  1. Masukkan tepung gandum, baking powder dan garam bukit, ke dalam mangkuk. Kacau..
  2. Masukkan gula, susu dan minyak masak ke bahan tadi..
  3. Kacau sehingga bahan rata..
  4. Bahagikan adunan kepada dua mangkuk. Satu mangkuk dibiarkan. Satu lagi mangkuk diletakkan serbuk koko. Kacau sehingga bahan rata..
  5. Ambil satu cawan kecil. Letakkan dua adunan tersebut bergilir-gilir. Sofiah letak warna putih. Kemudian, mak letak adunan yang ada serbuk koko..
  6. Pada akhir adunan, mak yang letak. Mak kata, masa letak adunan serbuk koko, terbuat bentuk love. Mak tunjuk Sofiah. Sofiah suka sangat..
  7. Mak kata, untuk masak, set microwave pada suhu paling tinggi. Masak selama seminit. Siap..
  8. Sofiah tunggu beberapa minit untuk kek sejuk. Kemudian, mak terbalikkan. Kek ini, kurang manis rasanya. Sofiah makan dengan hazelnut chocolate spread. Sofiah suka sebab kek ini ada dua warna. Nampak sangat cantik..

Begitulah pembahasan Kek Marble Love 1 minit terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Marble Love 1 minitpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com