Kek Marble Cheese dan Nutella ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Marble Cheese dan Nutella yang bisa Anda jadikan contoh.

Kek Marble Cheese dan Nutella kamu dapat memasak Kek Marble Cheese dan Nutella memanfaatkan 11 bahan 4 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble Cheese dan Nutella

  1. Kamu siapin 150 gbutter.
  2. Kamu membutuhkan 200 g cream cheese.
  3. Anda Memerlukan 200 g gula halus.
  4. Anda perlu 4 biji telur gred A.
  5. Kamu perlu 250 g tepung gandum diayak.
  6. Sediakan 1 sudu teh baking powder.
  7. Sediakan juga 1/2 sudu teh soda.
  8. Kamu membutuhkan 1 sudu teh esen vanilla.
  9. Kamu membutuhkan 100 ml susu cair.
  10. Anda perlu 3 sudu makan Nutella.
  11. Sobat juga memerlukan 1 sudu makan serbuk koko.

Intruksi cara membuat Kek Marble Cheese dan Nutella

  1. Ni antara bahan-bahannya, dalam gambar serbuk koko tak ada😂, sementara sediakan bahan-bahan ni, panaskan oven terlebih dahulu ya..
  2. Pukul cheese,gula,dan butter hingga sebati, masukkan telur satu persatu, pukul hingga kembang, dan masukkan esen vanilla pukul hingga sebati.
  3. Kemudian masukkan tepung sedikit demi sedikit,pukul sebati, lepas tu masukkan susu cair pukul lagi, kemudian bahagikan adunan kepada dua bahagian, 1bahagian masukkan serbuk koko dan juga nutella.
  4. Sapukan loyang dengan sedikit butter, dan taburkan tepung, ataupun alas dengan kertas kek, Masukkan adunan selang seli coklat dan putih ke dalam loyang 8', kemudian lorekkan ikut kreativiti masing-masing, bakar dalam oven pada suhu 180, selama 45minit api atas dan bawah, uji dengan lidi dengan cara cucuk kek tersebut,jika lidi kering maknanya kek sudah masak, bolehlah dikeluarkan dari oven..siap untuk dihidang.

Begitulah pembahasan Kek Marble Cheese dan Nutella terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Marble Cheese dan Nutellapostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com