Kek Marble Cheese dan Nutella ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar mengenai Kek Marble Cheese dan Nutella yang bisa Anda jadikan contoh.

Kek Marble Cheese dan Nutella kamu sanggup membuat Kek Marble Cheese dan Nutella mengfungsikan 11 bahan 4 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Marble Cheese dan Nutella

  1. Persiapkan 150 gbutter.
  2. Kamu butuh 200 g cream cheese.
  3. Silahkan sobat persiapkan 200 g gula halus.
  4. Sediakan 4 biji telur gred A.
  5. Siapkan juga 250 g tepung gandum diayak.
  6. Kamu siapin 1 sudu teh baking powder.
  7. Sediakan juga 1/2 sudu teh soda.
  8. Siapkan juga 1 sudu teh esen vanilla.
  9. Kamu butuh 100 ml susu cair.
  10. Selain itu juga tambahkan 3 sudu makan Nutella.
  11. Sobat juga memerlukan 1 sudu makan serbuk koko.

Intruksi cara membuat Kek Marble Cheese dan Nutella

  1. Ni antara bahan-bahannya, dalam gambar serbuk koko tak ada😂, sementara sediakan bahan-bahan ni, panaskan oven terlebih dahulu ya..
  2. Pukul cheese,gula,dan butter hingga sebati, masukkan telur satu persatu, pukul hingga kembang, dan masukkan esen vanilla pukul hingga sebati.
  3. Kemudian masukkan tepung sedikit demi sedikit,pukul sebati, lepas tu masukkan susu cair pukul lagi, kemudian bahagikan adunan kepada dua bahagian, 1bahagian masukkan serbuk koko dan juga nutella.
  4. Sapukan loyang dengan sedikit butter, dan taburkan tepung, ataupun alas dengan kertas kek, Masukkan adunan selang seli coklat dan putih ke dalam loyang 8', kemudian lorekkan ikut kreativiti masing-masing, bakar dalam oven pada suhu 180, selama 45minit api atas dan bawah, uji dengan lidi dengan cara cucuk kek tersebut,jika lidi kering maknanya kek sudah masak, bolehlah dikeluarkan dari oven..siap untuk dihidang.

Begitulah pembahasan Kek Marble Cheese dan Nutella terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Marble Cheese dan Nutellakonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com