Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya merupakan gambar tentang Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer yang dapat Anda jadikan contoh. Boleh cuba resipi kek kukus yang ada rasa masam manis sedap. Adunan kek gebu warna-warni yang dilapiskan asam masam yang menarik mata.yang memandang.. Sudahlah cantik berwarna warni, keenakan rasanya beri kepuasan kepada mereka yang menikmatinya.

Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer Cara Cara Menyediakan Resepi Kek Lapis Sarawak. Pukul kesemua Bahan A sehingga kembang dengan kelajuan yang maksima. All time favorite in every branch of Mira Cake House. kamu mampu memasak Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer mengfungsikan 9 bahan 5 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer

  1. Kamu butuh Buttercup 1 Cup.
  2. Selain itu juga tambahkan Gula halus/kastor 3/4 cup.
  3. Sediakan Haw Flakes @ Asam Manis 2 pek.
  4. Kamu siapin Biskut Marrie 2 Cup (hancurkan).
  5. Sediakan Telur 5 Biji Gred A.
  6. Anda Memerlukan Baking Powder 1sk.
  7. Sediakan Pewarna Terpulang Color x 2 color.
  8. Sediakan juga Esen Vanila 1sb.
  9. Silahkan kamu persiapkan Susu pekat 2 sb.

Warna hijau dan kuning dilapis dengan masam manis (Haw flack) menghasilkan kek kegemaran ramai. Rasa masam manis akan terasa setiap kali makan kek ini. Kek yang paling laris di setiap cawangan Mira Cake house. Aneka Kek Lapis Sarawak, Mufin, Tart, Biskut dan Masakan.

Langkah cara membuat Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer

  1. Mixer buttercup + gula hingga kembang berwarna putih. Kemudian masukkan telur. Pecah kan telur terlebih dahulu. Masukkan 1 per satu.
  2. Hancurkan biskut marrie guna blender kasar atau drymill hingga dapat kuantiti serbuk marrie 2 cup. Kemudian campurkan sekali dengan adunan butter gula dan telur tadi.
  3. Putar lagi. Masukkan esen vanila, baking powder, susu pekat. Dah sebati bahagikan acuan menjadi 2 bahagian. Bahagikan mengikut color. Saya buat 1 hijau dan 1 lemon yellow.
  4. Sementara tu standby loyang, mulakan lapisan pertama, bakar guna AF selama 5 min untuk setiap lapisan. Lapisan pertama bakar 5 minit kemudian keluarkan susunkan haw flakes. Ulangi hingga hapis melapis. Guna suhu 160 untuk 5 min setiap lapisan. Ulangi hingga habis. Lapisan terakhir bakar lagi sekali suhu 120 untuk 20 minit guna air fryer..
  5. Selamat mencuba ❤️.

Bahan-bahan yang digunakan untuk membuat kek lapis masam manis dan cara memasak kek lapis sehingga siap untuk dimakan. Resepi yg biasa saya gunakan untuk membuat kek lapis sarawak. Pemilihan warna, saya ambil ilham daripada blog Dayang. Resipi Kek Cawan Resipi Pencuci Mulut. Pandan Gula Melaka Cup Cake dengan Italian Frosting yang sedap! - masam manis.

Begitulah pembahasan Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryerpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com