Kek Coklat Moist ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next adalah gambar tentang Kek Coklat Moist yang dapat kalian jadikan contoh.

Kek Coklat Moist kamu sanggup memasak Kek Coklat Moist memakai 17 bahan 6 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Coklat Moist

  1. Anda Memerlukan ➡️Bahan Masak A.
  2. Silahkan kamu siapkan 1 cawan minyak.
  3. Anda Memerlukan 1 cawan gula halus.
  4. Kamu membutuhkan 1 cawan serbuk koko.
  5. Silahkan kamu persiapkan 1 cawan susu cair.
  6. Sediakan juga 1/2 cawan susu pekat.
  7. Persiapkan ➡️Bahan B.
  8. Kamu perlu 1 cawan tepung gandum.
  9. Kamu perlu 1 sudu kecil baking powder.
  10. Kamu membutuhkan 1 sudu kecil soda bikarbonat.
  11. Sobat juga memerlukan Sedikit garam.
  12. Sediakan juga 3 biji telur.
  13. Sobat juga memerlukan 1 sudu kecil esen vanilla.
  14. Sobat juga memerlukan ➡️Hiasan.
  15. Anda perlu 1 cawan coklat cair.
  16. Persiapkan Coklat rice.
  17. Sobat juga memerlukan Coklat chips.

Intruksi cara memasak Kek Coklat Moist

  1. Campurkan ke semua Bahan A ke dalam periuk lalu kacau rata dan masakkan sebati dengan api sederhana. Setelah masak biarkan sejuk..
  2. Ayakkan bahan B ke dalam mangkuk. Pukulkan telur dan esen vanilla sampai kembang..
  3. Panaskan oven selama 10 minit dengan suhu 170 darjah celcuis. Masukkan telur yang telah kembang tadi berselang seli dengan tepung ke dalam bahan A kacau sebati sehingga habis..
  4. Sapukan loyang saiz 9 in dengan sedikit butter lalu lapikkan dengan kertas minyak. Masukkan adunan kek ke dalam loyang. Bakar kek selama 50 minit @ hingga masak..
  5. Cucukkan di bahagian tengah kek, kalau licin pencucuk bermakna kek telah masak. Renggangkan pintu oven selama 10 minit..
  6. Masakkan coklat masakan secara double boiler sehingga coklat cair. Keluarkan kek dari oven dan curahkan coklat cair di atas permukaan kek lalu taburkan coklat rice dan coklat chips. Kek sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba guys 💕.

Begitulah pembahasan Kek Coklat Moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Coklat Moistpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com