Kek batik crunchy ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya adalah gambar tentang Kek batik crunchy yang dapat sobat jadikan wawasan. Contact Kek Batik Crunchy on Messenger. This batik cake is made with chocolate fudge and tea biscuits such as Marie Biscuits or Petit Beurre Thanks😄it is really helpful,and now I can make my own kek batik everyday and everytime and treat. Batik cake (Malay: Kek batik) is a type of Malaysian fridge cake dessert inspired by the tiffin, brought in the country by the British during the colonial era, and adapted with Malaysian ingredients.

Kek batik crunchy Mahukan resepi kek batik yang menjilat jari? Kek batik adalah antara resepi yang mudah untuk dibuat. Ianya tidak menggunakan peralatan yang canggih. kamu mampu membuat Kek batik crunchy pakai 4 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek batik crunchy

  1. Selain itu juga tambahkan 400 g vico.
  2. Persiapkan 250 g butter cup.
  3. Silahkan kamu persiapkan 1 tin susu pekat manis.
  4. Anda membutuhkan 2 @ 3 pack biskut marie (di hancur kan terlebih dahulu).

Kek batik merupakan salah satu antara kek yang paling banyak menarik hati masyarakat Malaysia. Banyak ibu yang selalu mendapat permintaan daripada anak-anak di rumah untuk membuat kek batik. Tags Cara Membuat Kek Batik, Kek Batik Resepi, Resepi Kek Batik Biskut Marie, Resepi Kek Batik Coklat saya pun dah buat… biskutnya macam lembik. Pic ni saya ambil dari Fb beliau.sesiapa readers blog ni yang kek batik.

Langkah cara membuat Kek batik crunchy

  1. Pukul susu dan mentega sampai sebati.
  2. Masukkan vico dan pukul sampai sebati.
  3. Masukkan roti marie yg telah hancur.. masukkan sebungkus dulu..kacau rata guna senduk.. lepas tu masukkan lagi sebungkus roti marie dn gaul rata..nak lebih crunchy boleh tambah kn lagi roti marie yg telah dihancur halus.
  4. Masukkan ke dalam loyang dan tekankn sampai isi semua padat.kemudian,wrapkn kek batik untuk d simpan ke dalam peti ais bawah ya untuk semalaman..selamat mencuba.

Masukkan butter dalam kuali atau periuk dan cairkan dengan api perlahan/kecil. "Minggu depan ada majlis kat pejabat, ingat nak bawa kek batik jelah. Kalau bubuh topping cheese mesti special!". Kek batik ni walaupun simple tapi memang sedap. Sampai jer di rumah saya terus ke dapur selepas terpandang Kek Batik Arora Mat Gebu yang sangat cantik warna warnanya. kebetulan semua bahan yang diperlukan. Cara untuk hasilkan Kek Batik Cheese yang sedap dan sangat mudah dihasilkan.

Begitulah pembahasan Kek batik crunchy terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek batik crunchyartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com