Kek durian ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya adalah gambar mengenai Kek durian yang dapat Anda jadikan ide. Dah lama teringin untuk memasak kek durian, lebih lebih lagi sebab dah lama juga saya tidak membuat kek selepas Kek Semolina tempohari. Jadi saya fikir elok saya membuat kek durian, dapat kedua duanya sekali. Dapat makan kek dan juga durian.

Kek durian Jadi lepas ni kek durian lah pulak. Dah lama teringin untuk memasak kek durian, lebih lagi sebab dah lama juga saya tidak membuat kek setelah Kek Semolina jangkaari. Masukkan butter,gula dan ovalette dalam bekas dan pukul dengan mixer hingga warna bertukar menjadiputih berkrim pada kelajuan tinggi. anda sanggup membuat Kek durian pakai 9 bahan 8 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek durian

  1. Kamu membutuhkan 1 .kek span.
  2. Selain itu juga tambahkan 250 gm tepung spongemix.
  3. Silahkan sobat persiapkan 4 biji telor.
  4. Sobat juga memerlukan 1/2 cawan air.
  5. Silahkan kamu siapkan 1/2 sudu besar esen vanilla.
  6. Sediakan 1/2 cawan minyak jagung /butter dicairkan.
  7. Silahkan sobat persiapkan 2 .isi durian.
  8. Siapkan juga 3 .fresh krim.
  9. Silahkan sobat persiapkan 4 .pewarna hijau dan kuning.

Ini tips untuk dapat kek gebu. Tambahkan telur ayam sambil pukul tu satu persatu hingga sebati. The Art Of Cooking Recommended for you Memandangkan sekarang musim durian, jadi kami berikan anda resepi talam durian istimewa dengan tips hebat untuk anda cuba sendiri dirumah. Kalau nak tambah banyak lagi isi durian pun boleh.

Intruksi cara membuat Kek durian

  1. Bahan2 utk kek span vanilla.
  2. Campurkan semua bahan kecuali minyak kedalam mixer, putar laju sehingga gebu dan kembang. Akhir sekali masukkan minyak, gaul sebati x perlu lama.
  3. Masukkan kedalam acuan 9 inci bulat, bakar pada suhu 180 - 190° selama 30 @ 40minit bergantung pada oven masing2..
  4. Putar freshkrim sehingga gebu dan kembang, x perlu campur apa2 bahan lain, sy guna jenama vivo..
  5. Selepas kek sejuk, potong sedikit tepi kek supaya membentuk buah durian.Freshkrim yg sudah dipukul tadi campurkan pewarna hijau utk kulit, dan kuning utk kulit belah dalam. Masukkan freshkrim hijau kedalam piping beg dan gunting sedikit di hujung nyer, paipkan dot dot pada kek sehingga penuh tepi kek.
  6. .
  7. Bahagian atas kek sapu freshkrim kuning. Ambil buah durian yg baru dan masih belum terusik, susun diatas kek seperti buah durian terbelah. Sama x? Terliur x? Hehe. Cubalah.
  8. .

Nak dapatkan resepi talam durian yang permukaan licin , ada tipsnya yang perlu anda buat. Ini bertujuan supaya kek kita lebih tahan lama. Jika kita terus guna buah durian yang fresh tanpa masak, kek perlu di makan dengan kadar segera, kerana ia mudah menjadi masam. Jadi kalau nak buat jual dan gunakan durian segar, kena beritahu pelanggan , "kek tidak tahan lama dan perlu di makan segera". See more ideas about Durian cake, Durian, Food graphic design.

Begitulah pembahasan Kek durian terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek durianartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com