Kek tembikai ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar seputar Kek tembikai yang bisa kamu jadikan inspirasi. Kek lapis ni sy bg nama Apink. Resepi asal dr kek lapis tembikai cheese sy skip kismis je. Kek lapis yang menggunakan warna hijau, merah dan kuning untuk menyerupai buah tembikai.

Kek tembikai Potong tembikai mengikut bentuk sebiji kek. Pukul krim putar sehingga kembang dan sapukan ke sekeliling buah tembikau tadi untuk membentuk menjadi Tabur badam di sekeliling kek tembikai. Check out their videos, sign up to chat, and join their community. kamu sanggup memasak Kek tembikai menggunakan 10 bahan 10 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek tembikai

  1. Silahkan sobat siapkan Bahan.
  2. Silahkan sobat persiapkan 225 gm mntega.
  3. Sediakan 110 gm gula caster.
  4. Sediakan 170 gm susu pekat.
  5. Siapkan juga 170 gm serikaya.
  6. Sediakan 5 biji telur.
  7. Kamu perlu 180 gm tepung gandum.
  8. Sobat juga memerlukan 1 sudu teh esen vanilla.
  9. Selain itu juga tambahkan Pewarna merah, hijau muda, hijau tua.
  10. Anda Memerlukan Sdikit chip coklat.

Sama-sama kita doakan agar dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusan sepanjang tahun ni. Buat si ibu mungkin dengan aktiviti membakar kek dapat mengeratkan lagi hubungan dengan si Jadi, untuk tujuan itu, kami kongsikan video cara-cara untuk membuat kek sebiji tembikai yang memang. Tembikai [tĕm-bi-kai], semangka [sĕ-mang-ka] atau timun Cina atau timun (nama botani: Citrullus lunatus) merupakan pokok menjalar (memanjat dan melata) yang berasal dari selatan Afrika dalam famili Cucurbitaceae. Tumbuhan berbunga ini mengeluarkan buah aksesori yang dipanggil 'beri palsu'.

Intruksi cara memasak Kek tembikai

  1. Cara Pukul mentega dan gula hingga kembang..
  2. Masukkan telur sebiji demi sebiji.. sambil terus memukul....
  3. Masukkan esen vanila diikuti dengan susu berselang seli dgn serikaya juga tepung. Jgn terlebih pukul ye...
  4. Ambil sedikit adunan.. bahagikan kepada 2 bahagian.. 1. + pewarna hijau muda.. 2. + pewarna hijau tua. Ini untuk bahagian kulit..
  5. Ambil lagi sedikit adunan.. yang ini tak perlu bubuh pewarna.. biarkan plain....
  6. Adunan yang selebihnya bubuh pewarna merah dan dicampur dengan chip coklat.. kacau rata..
  7. Tuang adunan hijau muda dan adunan hijau tua berselang-seli secara menyerong.. kemudian lorekkan.. Kukus 15 minit.
  8. Kukus pula adunan plain (putih) selama 15 minit lagi...
  9. Tuangkan adunan merah dan kukus lagi selama 30 minit....
  10. Siap....

Kek Pisang Walnut Kerepek Pagoda Kerepek Ubi Masin Kerepek Ubi Racik Kerepek Ubi Kari Kerepek Ubi Pedas (Basah & Kering) Kerepek Bawang Bepang Kacang Telur Popiah Mini. Kek Lapis Coklat Lembap Kek lapis cheese tembikai Kek lapis coklat cadbury #tembikai Bila tengok corak warna lengkap dari kulit tembikai, kulit Tapi ramai yang takut untuk buat resepi kek span tembikai sebab nya ? Bila sebut apa-apa jenis kek span. Kue tembikai iris Sylvia yang bijak di Kek Cookie Kukus membuat kek lemon sedih ini.

Begitulah pembahasan Kek tembikai terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek tembikaiartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com