Kek Marble ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar mengenai Kek Marble yang dapat Anda jadikan inspirasi. Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Resepi Kek Marble Moist Sukatan Cawan-Mesti ramai yang mencari-cari resepi istimewa kek Marble dengan sukatan cawan sampai jumpa blog ni. Resepi kek marble ini memang menjadi pilihan bagi mereka yang ingin membuat kek dengan cara yang senang tetapi kek yang dihasilkan sedap dan gebu. Sade ve kakaolu kek karışımının harmanlanarak, mermeri anımsatan desenler yaratan lezzetli bir kek: Marble Kek. Üzerinde fındık pralini ve bitter çikolata ile hazırlanmış.

Kek Marble Belang-belang koko tu boleh digantikan dengan warna dan perisa lain seperti. Bu keke pek çok kişi mozaik kek der ama büyük bir hatadır aslında bu. İsmin verilmesinin sebebi alacalı bulacalı görüntüsüdür. Bu görüntü de mozaiklerde değil mermerlerde görülür. kamu mampu membuat Kek Marble menggunakan 11 bahan 4 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble

  1. Anda membutuhkan Bahan A.
  2. Silahkan sobat persiapkan 3 biji telur gred A.
  3. Kamu perlu 1 sk ovalett.
  4. Sobat juga memerlukan 90 GM gula kastor.
  5. Anda butuh 110 GM tepung naik sendiri.
  6. Kamu butuh 30 GM air.
  7. Kamu butuh 1 SB susu tepung.
  8. Silahkan sobat persiapkan Bahan B.
  9. Persiapkan 50 GM minyak masak.
  10. Kamu siapin C Bahan.
  11. Kamu perlu Pewarna dan perisa kesukaan.

Saya memang peminat kek butter atau kek marble atau apa apa kek yang lembab dan padat. Kek ini disediakan oleh anakanda saya, Juita yang kini sedang bercuti persekolahan yang panjang. Seperti kek marble yang bentuk nya cantik. Kek marble ialah kek dengan rupa berjalur atau bertompok yang dihasilkan dengan campuran ringan tak sekata adunan kek gelap dan cerah.

Langkah cara membuat Kek Marble

  1. Campur semua bahan A ke dalam pengadun..guna speed perlahan selama 1 atau 2 minit..terus tukar speed tinggi..pukul sampai kembang dan berkrim.
  2. Perlahankan mixer masukkan minyak..pukul sebati..bahagikan kepada 3 adunan..letak pewarna dan perisa kesukaan...
  3. Sediakan loyang dan lapik baking powder..tuang adunan mengikut kreativiti masing2.
  4. Bakar suhu 130 api atas dan bawah..bakar selama 45 minit Atau sehingga masak..bergantung pada oven masing-masing.

Kek marble moist sering dikatakan sebagai kek yang paling tidak jemu dan tidak muak untuk dimakan. Kebiasaannya, kek marble yang dibeli di kedai banyak yang kering. My husband's favorite cake is Marble so I thought I could make one from scratch. I made this for my husband because he loves marble cake, his grandmother makes it for him all the time and she is from. Çikolata Soslu Marble Kek Tarifinin Püf Noktası. Yumurta beyazlarını kek harcının içine eklerken özenli davranır.

Begitulah pembahasan Kek Marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Marblekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com