Kek Keju Jepun ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Next merupakan gambar seputar Kek Keju Jepun yang dapat sobat jadikan inspirasi.

Kek Keju Jepun kamu sanggup membuat Kek Keju Jepun memanfaatkan 9 bahan 8 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Keju Jepun

  1. Sediakan juga 4 keping keju.
  2. Kamu perlu 200 ml susu cair.
  3. Anda butuh 4 biji telur putih.
  4. Kamu siapin 4 biji telur kuning.
  5. Selain itu juga tambahkan 1/2 cawan gula halus.
  6. Anda Memerlukan 3/4 cawan tepung gandum.
  7. Anda butuh 1 sudu kecil baking powder(ayakkan tepung bersama baking powder).
  8. Kamu perlu 1 sudu kecil esen vanilla.
  9. Persiapkan 1/2 butter.

Intruksi cara memasak Kek Keju Jepun

  1. 1. Masukkan susu cair dan keju yang dikoyak kecil ke dalam periuk. Masakkan sampai cair dengan api kecil. Lalu masukkan pula butter dan dikacau rata sampai masak. Tutup api..
  2. 2.Masukkan telur putih ke dalam mangkuk mixer. Putarkan sampai kembang. Masukkan pula gula sedikit demi sedikit lalu putarkan sampai jadi meringue..
  3. 3.Pukulkan kuning telur bersama esen vanilla sampai kembang..
  4. 4.Masukkan kuning telur ke dalam adunan keju lalu dikacaukan sebati. Masukkan pula tepung sedikit demi sedikit dan kacau rata agar menjadi adunan sebati..
  5. 5.Masukkan meringue sedikit demi sedikit sambil dikaup sebati dengan adunan sampai habis..
  6. 6.Panaskan oven 170 darjah celcuis selama 10 minit. Sapukan butter pada loyang dan lapikkan dengan kertas minyak. Curahkan adunan ke dalam loyang..
  7. 7.Sediakan loyang lain yang berisi air panas lalu masukkan loyang adunan ke dalamnya. Bakar selama 170 darjah celcuis selama 20 minit dan turunkan suhu 140 darjah celcuis lalu bakar selama 40 minit..
  8. 8.Cucukkan lidi di tengah kek jika lidi licin tandanya kek sudah masak. Renggangkan oven dan biarkan kek selama 10 minit. Kek keju siap untuk dihidangkan. Selamat mencuba..

Begitulah pembahasan Kek Keju Jepun terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Keju Jepunkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com