Kek coklat moist ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya merupakan gambar mengenai Kek coklat moist yang dapat sobat jadikan wawasan. Untuk TEMPAHAN Tepung Kek Coklat Moist Sila PM Admin :) WhatsApp. kek coklat kukus moist yang sedap dan sedang elok rasanya. Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni. Anak-anak tentu suka makan kek sebegini.

Kek coklat moist Tips* Aku suka doublekan sukatan untuk sos ni sebab nak jadikkan supper moist lagik kek tu huhu pastu lebihan tu leh je guna untuk letak atas ais. Siapa pernah makan kek coklat moist yang sangat enak, sangat gebu dan paling penting, melt Hari ini kami akan berkongsikan kepada anda resepi kek coklat moist yang sangat enak dan mendapat. rasa moist nya kek ini memang tiada duanya, jom kita layan resepi dibawah. Rasanya kek coklat lembap atau moist chocolate cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai. kamu sanggup memasak Kek coklat moist gunakan 13 bahan 6 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek coklat moist

  1. Anda membutuhkan 2 cawan tepung naik sendiri.
  2. Anda butuh 1 cawan minyak.
  3. Anda membutuhkan 2 biji telur.
  4. Persiapkan 1 cawan air panas.
  5. Anda butuh 1/2 cawan gula.
  6. Kamu membutuhkan 1 cawan susu pekat.
  7. Persiapkan 1 cawan susu cair.
  8. Kamu butuh 1 sudu besar ovelet.
  9. Persiapkan 2 cawan serbuk koko.
  10. Anda butuh Bahagian topping.
  11. Kamu butuh 1 cawan serbuk koko /coklat masakan/beryls choc.
  12. Anda perlu 1/2 cawan susu pekat.
  13. Silahkan kamu persiapkan 2 sudu mentega.

Ada banyak juga resepi kek yang pernah saya kongsikan sebelum ni. As'salamualaikum dan Salam Sejahtera … Macam-macam resepi kek coklat ada. Dari yang kukus, moist, bakar dan tak lupa juga yang tak menjadi pun pernah! Kek coklat moist merupakan antara kek kegemaran ramai kerana ia tidak jemu dan muak untuk dinikmati.

Intruksi cara membuat Kek coklat moist

  1. Masukkan telur, gula dan ovelet ke dalam mangkuk.kemudian kacau sehingga berbuih. Bolehguna mixer.
  2. Masukkan pulak minyak, susu pekat dan kacau lagi. Dan mix lg..
  3. Kemudian, ayak tepung dan masukkan tepung sedikit demi sedikit. Masukkan pula serbuk koko dan kacau sebati. Kemudian masukkan air panas, dan kacau sehingga tepung dan semua bahan rata.Digalakkan guna mixer utk dptkan adunan yg sebati. Kalau xde mixer boleh kacau guna senduk je. Tapiskan adunan ye supaye adunan sebati dan sekata...😅.
  4. Oleskan mentega pada acuan kek, dan masukkan adunan ke dalam bekas. Pengukus disediakan terlebih dahulu dengan api yang sederhana. Kemudian masukkan adunan kek tadi ke dalam pengukus..
  5. Kukus dengan api sederhana selama 45 min hingga ke 1 jam..
  6. Untuk topping pulak. Double boil ke semua bahan. Dan kek sudah dikeluarkan dari acuan, boleh curahkan coklat ke atas kek dan ditabur coklat rice..

Categories Kek Tags Kek Coklat Moist. Resepi Kek Coklat Moist, resepi yang pasti menjadi kegemaran keluarga anda, sesuai untuk dihidangkan pada majlis harijadi dan dihari raya. Ramuan Tepung Kek Coklat Extra Moist: Tepung Gula Serbuk Koko Serbuk Penaik. Get notified when Resepi Kek Coklat Moist is updated. Kue kek coklat moist ini sangat cocok sekali untuk menemani anda bersama keluarkan, teman apalagi untuk Itulah informasi dan wacana mengenai resep kek kukus coklat moist, semoga wacana dan.

Begitulah pembahasan Kek coklat moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek coklat moistpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com