Kek buah kukus ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek buah kukus yang dapat sobat jadikan inspirasi. Kek Buah Kukus memang sedap dan merupakan antara kek tradisional yang kekal popular hingga kini. Salah satu yang menarik perhatian ialah resipi kek buah perkongsian Puan Hasniza Hassan ni. Kami menghasilkan kek buah kukus yang lembab dan gebu teksturnya.

Kek buah kukus As Salam, Resepi Kek Buah Kukus Homemade Tradisional-Seronoknya saya rasa bila jumpa resepi kek buah kukus yang saya tengok paling best dan sedap hasilnya. Bila suami ita bagitau yang adik ita kata mak mertua ita teringin nak makan kek buah, ita terus lah mencari resepi kek buah yang sedap dari blog kawan-kawan. Anda mencari resepi kek buah kukus yang sedap? anda mampu membuat Kek buah kukus menggunakan 13 bahan 3 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek buah kukus

  1. Kamu membutuhkan Bahan A.
  2. Anda Memerlukan 300 gram gula halus.
  3. Kamu butuh 250 gram mentega.
  4. Anda perlu 500 gram mix fruit.
  5. Silahkan sobat persiapkan 50 ml air panas.
  6. Kamu butuh Bahan B.
  7. Anda membutuhkan 350 gram tepung gandum.
  8. Silahkan kamu persiapkan 10 gram soda bicarbonat.
  9. Anda butuh 3 gram cream of tartar.
  10. Silahkan kamu siapkan 3 gram serbuk buah pala.
  11. Anda butuh C Bahan.
  12. Anda Memerlukan 1 sudu teh esen vanilla.
  13. Anda perlu 3 biji telur gred A.

Kek buah kukus memang sangat disukai orang ramai kerana rasanya yang sedap dan juga memiliki aroma yang sangat wangi dan menyelerakan. Akhirnya, ada cara buat kek buah kukus ini di laman sosial kawan saya iaitu Puan Zaimah. Terus saya minta Untuk resepi kek kukus lain , boleh cuba Step By Step Resepi Kek Mentega Kukus Yang. Recipe adapted from: masam manis: KEK BUAH KUKUS.

Intruksi cara membuat Kek buah kukus

  1. Masak gula hingga perang masuk air panas senatikan jangan ade berketul2.Masuk mentega cairkn....padam api..
  2. Whis telur masuk dlm adunan tadi kacau sebati.Masuk tepung sikit demi sikit hingga hbis.Panaskn kukusan..Masuk dlm acuan kukus hingga masak 4 jam..siap.
  3. .

BitterSweetSpicy: Steamed Fruit Cake (Kek Kukus). Steamed Fruit Cake or Kek Kukus Buah (杂果蒸糕) - Guai Shu Shu. INTRODUCTION Being hailed from Sarawak, I have a chance to taste many Malay steamed cakes that are sinfully rich. Rasanya kek coklat lembap atau chocolate moist cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai. Baru sekarang teringat nak kongsikan resepinya.

Begitulah pembahasan Kek buah kukus terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek buah kukuspostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com