Kek Leleh Milo Kukus ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya adalah gambar tentang Kek Leleh Milo Kukus yang bisa kalian jadikan contoh. Bila asyik tengok youtube orang duk masak². Kita pun terjebak lah nak cuba.lagi sekali laki masuk dapur.jangan lupa subscribe. Waktu² sekarang ni memang ulang alik ke dapur je lah kan.

Kek Leleh Milo Kukus Hari ni saya nak buat kek milo kukus pulak. Kek yang pernah menjadi viral sebelum ni tapi resepi yang saya buat ni bukan resepi viral. Kukus adunan sehingga masak diatas api yang sederhana. kamu dapat memasak Kek Leleh Milo Kukus memanfaatkan 17 bahan 7 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Leleh Milo Kukus

  1. Silahkan sobat persiapkan 1 cawan milo.
  2. Selain itu juga tambahkan 1 cawan gula kaster.
  3. Sediakan 1 cawan minyak jagung/masak.
  4. Anda perlu 1 cawan air panas.
  5. Sediakan juga 2 cawan tepung gandum.
  6. Anda butuh 1 sdk baking powder.
  7. Siapkan juga 1 sdk soda bicarbonat.
  8. Silahkan sobat siapkan 1 sdk esen vanilla.
  9. Silahkan kamu persiapkan 3 biji telor.
  10. Kamu perlu 3/4 cawan susu pekat manis.
  11. Silahkan kamu siapkan Sedikit coklat urai (utk hiasan).
  12. Kamu siapin Bahan utk Topping.
  13. Kamu membutuhkan 1/2 cawan milo.
  14. Siapkan juga 1/2 cawan serbuk koko.
  15. Sobat juga memerlukan 3 sudu air panas.
  16. Kamu perlu 2 sudu mentega.
  17. Kamu butuh 1/2 cawan susu pekat manis.

Cara membuat resipi untuk mangkuk milo kukus: Resepi Kek Milo Kukus Sukatan Cawan. Di samping itu, resipi milo lembu ni mempunyai rasa yang sangat baik dan anda semua mesti cuba kek kek milo ini. Resipi milo kukus ini mempunyai pelbagai resipi, terdapat preskripsi milo kukus dan. Sudah lama cuti berhari raya, kini Kek Kukus Leleh JB beroperasi seperti biasaa.

Langkah cara memasak Kek Leleh Milo Kukus

  1. Satukan milo,gula,susu pekat,minyak dan air panas di dalam periuk dan masakkan sehingga sebati. Ketepikan..
  2. Ayak tepung gandum bersama soda bicarbonat & serbuk penaik..
  3. Pukul telor bersama esen vanilla sehingga kembang..
  4. Masukkan adunan milo tadi ke dalam telor. Pukul sehingga sebati..
  5. Masukkan pula tepung gandum yg telah diayak bersama soda bicarbonat & serbuk penaik. Gaul sehingga sebati..
  6. Kukus lebih kurang sejam sehingga kek masak..
  7. Utk Topping : Masukkan kesemua bahan ke dalam bekas. Masak double boil sehingga sebati & pekat. Tuang ke atas kek yg telah masak..

Meh PM, meh order, meh rasaaaa. 😋 😍 Nyum nyum nyumm. Kredit resipi: Mia Mie Link: https. Help us grow by removing adBlock. You don't have to pay us but ads are paying for us. Pandan cukup sinonim dengan masakan masyarakat Melayu.

Begitulah pembahasan Kek Leleh Milo Kukus terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Leleh Milo Kukuspostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com