Kek kismis marjerin pelangi ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek kismis marjerin pelangi yang bisa kalian jadikan inspirasi. ♥️Kepanasan suhu oven adalah tak sama bergantung kepada kapasiti dan jenis oven, pelarasan suhu mengikut oven masing-masing sangat penting #kekmarjerin. Hi salam perkenalan dari saya Redzuan Yusof, Kota Kinabalu Sabah. Hari ini saya akan kongsikan kepada anda Resepi Nonong 'Kek Marjerin Pelangi'.

Kek kismis marjerin pelangi Kesian Ncik abg whisk pakai tangan X pape laa. Teringin nak makan kek macam orang lama, guna marjerin. Sebut sahaja resepi kek pelangi , terus terbayang dalam minda tekstur kek yang sedang elok dengan sedikit berderai. anda dapat membuat Kek kismis marjerin pelangi menggunakan 3 bahan 5 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek kismis marjerin pelangi

  1. Silahkan sobat persiapkan 1 cawan gula halus, 1 cawan marjerin, 1 cawan tepung gandum.
  2. Siapkan juga 1 sudu kecil baking powder, 1 sudu kecil esen vanilla.
  3. Silahkan sobat siapkan 3 butir telur ayam.

Buat kek apa pun, mesti nak kena ayak tepung dulu. Lepastu masukkan tepung yang dah di ayak dengan baking powder. Last sekali tuang marjerin yang dah dicairkan. Resepi Kek Kukus Pelangi - Resepi ini saya menolak di internet.

Step by step cara memasak Kek kismis marjerin pelangi

  1. Pukul gula dengan marjerin sehingga putih dan sebati..
  2. Masukkan telur sebiji demi sebiji..
  3. Pukul bagi rata kemudian masukkan tepung, esen vanilla dan baking powder..
  4. Pukul sehingga sebati kemudian masukkan ke dalam loyang..
  5. Bakar suhu 180 darjah celsius selama 35 minit (ikut oven masing-masing)..

Apabila saya pertama kali dihormati, saya hanya menyalin resepi itu. selengkapnya DISINI!. Hos seli ke dalam mangkuk (aluminium) yang telah dilengser dengan marjerin dan pangkalan dasar dengan anak lembu kertas minyak. KEK MARJERIN PELANGI Sukatan Cawan / Margarine Cake Nasi Goreng Marjerin. Makhan Aur Marjerin Main Bara Farq. Masukkan pula gula hitam,kismis dan gaul lagi.

Begitulah pembahasan Kek kismis marjerin pelangi terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek kismis marjerin pelangikonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com