Kek Fruit Pastry ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya adalah gambar seputar Kek Fruit Pastry yang bisa kamu jadikan contoh.

Kek Fruit Pastry kamu mampu membuat Kek Fruit Pastry gunakan 7 bahan 2 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Fruit Pastry

  1. Anda membutuhkan 210 gm tepung gandum.
  2. Silahkan sobat siapkan 50 gm sour cream.
  3. Kamu siapin 100 gm unsalted butter (saya guna anchor).
  4. Anda perlu 180 gm gula castor.
  5. Sediakan 3 biji telur gred A.
  6. Siapkan juga 1/2 sdk esen vanilla.
  7. Anda perlu Sedikit parutan kulit lemon.

Langkah cara membuat Kek Fruit Pastry

  1. Putar butter,sour cream dan gula hingga putih kembang.Masukkan telur sebiji sebiji.Masukkn esen dan parutan kulit lemon.Kemudian tutup mixer dan masukkn tepung kuap balik kan saja hingga sebati.Adunan akan pekat sikit dan tuangkan ke dlm loyang 8inx8in yg telah dilapik kertas parchment dan gris butter..
  2. Susun buah2an ikut suka buah apa yg kita suka.Buah yg lebih sesuai buah yg citrus.Saya guna buah peach dlm tin dan buah strawberi.Bakar suhu 180c 40minit atau hingga masak.Bila permukaan kek dah nampak agak coklat2 keluarkn dari oven utk elakkan buah atas kek menjadi terlalu kering..

Begitulah pembahasan Kek Fruit Pastry terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Fruit Pastryartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com