Kek coklat moist Mudah guna blender je ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya merupakan gambar tentang Kek coklat moist Mudah guna blender je yang dapat kalian jadikan contoh. Kali ni kita buat resepi kek coklat lembap. Resepi ni boleh digunakan untuk kukus ataupun bakar. Jadi masa blend bahan A anda akan nampak adunan ni penuh blender.

Kek coklat moist Mudah guna blender je Pelbagai resepi tersedia untuk menyediakan kek ini iaitu dari cara termudah hinggalah cara. Guna separuh jer daripada adunan topping tu dulu. Kek coklat kukus adalah salah satu resepi yang paling mudah. anda bisa memasak Kek coklat moist Mudah guna blender je memanfaatkan 16 bahan 6 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek coklat moist Mudah guna blender je

  1. Kamu membutuhkan Bahan A.
  2. Siapkan juga 1 cawan gula.
  3. Silahkan kamu persiapkan 1 cawan serbuk coco.
  4. Silahkan kamu siapkan 1 cawan susu.
  5. Anda perlu 1 cawan Susu cari.
  6. Sediakan juga 1 cawan Susu pekat manis.
  7. Anda perlu 1 cawan butter masak.
  8. Sobat juga memerlukan 3 Biji telur.
  9. Kamu butuh Bahan B.
  10. Anda Memerlukan 1 1/5 cawan tepung gandum.
  11. Sediakan juga 1 Sudu kecil baking powder.
  12. Silahkan kamu siapkan 1 sudu kecil soda bikarbonat.
  13. Anda Memerlukan Ramuan topping coklat.
  14. Kamu membutuhkan 1/2 cawan butter masak.
  15. Sobat juga memerlukan 1/2 cawan serbuk koko.
  16. Anda perlu 1/2 cawan Susu pekat manis.

Maunya tak mudah kalau dah tak perlu guna mixer. Setakat buat guna blender jer pun dah boleh jadi. Blender seketul tu akak guna buat blend. Malas guna mixer sebab ikut resepi kata blend pon boleh.heheh.

Step by step cara membuat Kek coklat moist Mudah guna blender je

  1. (Bahan A) Blend Semua Bahan sehingga sebati,masukkan ke dalam bekas..
  2. (Bahan B) Ayakkan Bahan-bahan tersebut, Masukkan tepung yang telah di ayak tadi ke dalam adunan, Kacau sebati..
  3. Oleskan butter pada loyang dan alaskan loyang dengan baking paper..
  4. Masukkan adunan tadi dan Bakar pads suhu 170:•c Selama 60 minit. Bergantung Jenis oven boleh juga dikukus.
  5. Ramuan topping coklat:-.
  6. Masak atas api sebentar Sahaja Sekadar panaskan, Lepas dah masak atas api, Masukkan sedikit air Panas, Kacau sehingga sebati, setelah Kek masak keluarkan daripada oven, caruhkan topping coklat ke atas kek.

Bahan-Bahan Kek Coklat Moist Kukus Dengan Sukatan Cawan. sangat senang bila melihat keluarga saya sangat suka dengan resepi kek coklat moist kukus buatan saya dan sampai jumpa di artikel seterusnya ya. Apam coklat ni sangat mudah untuk dibuat kerana tidak memerlukan mixer. Selain menggunakan whisk, boleh juga guna blender @ pengisar untuk Resepi apam coklat ni boleh juga digunakan untuk membuat kek coklat moist. Secara asasnya, bahan dan cara untuk membuatnya sama je. Kek Coklat Moist sememangnya evergreen ….

Begitulah pembahasan Kek coklat moist Mudah guna blender je terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek coklat moist Mudah guna blender jekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com