Kek butter bebodo je ❤ ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya merupakan gambar mengenai Kek butter bebodo je ❤ yang dapat sobat jadikan ide. Terima kasih diucapkan kerana sudi mengunjungi channel SWEETEST SALT. Video resipi yang saya share adalah resipi yang simple sahaja dan. Kek Butter Yang Sedap dan Mudah dari Sis Damia #kekbutter #buttercake hai, assalamualaikum kepada semua viewer channel.

Kek butter bebodo je ❤ Setiap kali makan kek butter ni teringat arwah abah yang memang minat sangat dengan kek butter. Kek butter mak yang sedap dan berbau harum semerbak memang memikat selera semua orang. Bangga oooo walaupun kek 'BODO' je. anda mampu membuat Kek butter bebodo je ❤ pakai 9 bahan 4 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek butter bebodo je ❤

  1. Kamu membutuhkan bahan Blend.
  2. Siapkan juga 3/4 Cawan gula.
  3. Anda membutuhkan 4 telur Gred A.
  4. Kamu perlu 2 sudu susu pekat.
  5. Sobat juga memerlukan 250 g Butter.
  6. Silahkan sobat siapkan 1 sdk esen vanilla/sunquick.
  7. Anda membutuhkan Bahan kering.
  8. Sediakan juga 2 cawan tepung.
  9. Selain itu juga tambahkan 1 sudu soda bicarbonate.

Resepi KEK BUTTER 'BODO' YG SEDAP & SIMPLE GILA. Kek mentega merupakan sejenis kek yang amat lazat dan boleh dipotong ketika masih panas. Namun, terdapat juga mereka yang lebih suka ianya disimpan beberapa hari sebelum dimakan. Ini kerana rasanya yang moist, berminyak dan keharuman menteganya telah sebati dengan tepung.

Langkah cara memasak Kek butter bebodo je ❤

  1. Mula-2 blend dahulu gula sehingga hancur. Setelah itu, masukkan bahan blend yang lain, blend sehingga sebati..
  2. Settle blend, satukan dgn bahan kering. kaupp rata..
  3. Masukkan dalam loyang, bakar api atas bawah 180c, 40 minit. Lepas tu bakar lg, api bawah sahaja, 20minit. Siapp..
  4. Boleh tambah buah/chips/coklat urai. ikot kreativi masing-2 ❤ sy sbb tgh bulan, so buat mana yang ada je. itupon Alhamdulillah dah..

Untuk resepi kek butter ni terima kasih kepada Puan Azlina Ina yang tempelkan pada pages nya. Untuk kali ni, kek dibakar ya. Kalau Ini untuk oven saya dan untuk dapatkan rangup luar sebiji seperti dalam gambar. Kalau nak macam biasa, guna je suhu yang selalu anda bakar. Комментарии к видео Kek Butter Sukatan Cawan. Нет комментариев для этого видео. Kalau nak buat kek marble butter pun bole guna resepi ni.

Begitulah pembahasan Kek butter bebodo je ❤ terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek butter bebodo je ❤artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com