Kek batik mudah ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya adalah gambar tentang Kek batik mudah yang bisa kamu jadikan inspirasi. Harap u guyzz sentiasa sihat d bulan ramadhan nie. Resepi kek batik ni lebih simple, crunchy dan tidak menggunakan telur. Selamat mencuba dan jangan lupa subscribe😊.

Kek batik mudah Do note that Mudah.my is NOT affiliated in any way with. Kek Batik ialah pencuci mulut yang popular di Malaysia, agak beza seperti kek-kek lain cara buat kek batik amatlah mudah sebab ianya antara kek yang tidak perlu dibakar. Pasti ada yang bertanya resepi kek batik dan cara nak buat macamana supaya jadi lembut, rangup dan gebu? anda mampu memasak Kek batik mudah menggunakan 5 bahan 5 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek batik mudah

  1. Anda Memerlukan 1 paket biskut marie (saya guna jenama Tiger).
  2. Kamu membutuhkan 1 buku butter 250g (saya guna jenama buttercup).
  3. Silahkan kamu siapkan 1/2 tin susu pekat.
  4. Silahkan sobat persiapkan 200 g milo.
  5. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu kecil esen vanila.

Kenapa saya buat jadi keras dan mengapa jadi cair tak menjadi walaupun simple? Kek Batik adalah antara manisan yang paling mudah nak dihasilkan. Menggunakan bahan-bahan yang ringkas malah ia juga tidak memerlukan ketuhar. Cukup sekadar ada kuali dan loyang.

Intruksi cara membuat Kek batik mudah

  1. Patahkan biskut marie kepada beberapa bahagian.
  2. Cairkan butter dan masukkan esen vanila.
  3. Kemudian tambahkan milo ke dalam butter yang telah cair tadi, kacau sehingga butter dan milo sebati dan pekat.
  4. Masukkan biskut marie yang telah dipatah-patahkan tadi ke dalam adunan butter & milo yang telah sebati. Gaul sehingga semua roti marie tadi bersalut dengan adunan milo..
  5. Then, letak dalam loyang. Mampatkan dan masukkan ke dalam fridge. Lepas dah sejuk boleh potong dan makan.. Selamat mencuba!.

Biskut meri dipatah-patahkan kepada empat bahagian (asingkan). Tahukah anda, menurut kajian, dengan menikmati sepotong kek dapat mengurangkan rasa stress manusia. Batik cake (Malay: Kek batik) is a type of Malaysian fridge cake dessert inspired by the tiffin, brought in the country by the British during the colonial era, and adapted with Malaysian ingredients. This cake is made by mixing broken Marie biscuits combined with a chocolate sauce or runny custard made with. Kek batik coklat adalah di antara menu pilihan apabila ada jamuan seperti potluck.

Begitulah pembahasan Kek batik mudah terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek batik mudahpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com