Cup kek coklat moist ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya adalah gambar mengenai Cup kek coklat moist yang bisa sobat jadikan ide. Ni video first kami upload dekat channel ni. So kami buat kek coklat kukus. Kek ini sedap dan mudah nak buat.

Cup kek coklat moist Flag for inappropriate content. saveSave Cup Kek Coklat Moist Kukus For Later. Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni. Anak-anak tentu suka makan kek sebegini. kamu bisa memasak Cup kek coklat moist pakai 10 bahan 6 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Cup kek coklat moist

  1. Kamu membutuhkan 1 1/2 tepung gandum.
  2. Kamu membutuhkan 1 cawan serbuk koko.
  3. Selain itu juga tambahkan 1 sudu teh baking powder.
  4. Anda butuh 1 sudu teh bikarbonat.
  5. Kamu perlu 3 biji telur A.
  6. Anda Memerlukan 1 cawan gula perang atau gula putih.
  7. Kamu perlu 1/2 cawan susu pekat.
  8. Silahkan sobat siapkan 1 cawan minyak jagung atau minyak masak.
  9. Anda perlu 1 cawan air panas mendidih.
  10. Selain itu juga tambahkan Coklat chips secukupnya.

Kalau anda mahu mencuba boleh ikut resepi kek ini. Ehh salah mula² baca bismillah dul. Home featured Kek Kek Coklat Best Moist Chocolate Cake Ever. Pendek kata semuanya secukup rasa dan menepati kek coklat yang sesuai dengan selera saya.

Step by step cara memasak Cup kek coklat moist

  1. Cara penyediaan 1.Ayak tepung bersama serbuk koko,soda bikarbonat,dan baking powder ketepikan.
  2. 2.Pukul telur dan gula dan essen vanila hingga berbuih masukan susu pekat kacau sebati.
  3. 3.masukkan tepung gandum selang seli dgn minyak jagung sebatikan.
  4. 4.akhir sekali masukan air panas mendidih dan kacau perlahan hingga adunan pekat dan likat..
  5. 5.masukkan cup dalam acuan lompang dan tuang adunan dan letakan coklat cip 3 biji dan kukus 15 minit dgn api sederhana kecik. penutup kukusan di balut dengan k.
  6. Siap boleh dihidang.

Siapa pernah makan kek coklat moist yang sangat enak, sangat gebu dan paling penting, melt dalam mulut? Hari ini kami akan berkongsikan kepada anda resepi kek coklat moist yang sangat enak dan mendapat sambutan hangat dari kalangan netizen! As'salamualaikum dan Salam Sejahtera … Termasuk juga lah Nina …. Resipi Kek Coklat Moist Paling Sedap. Salam…sy dh cube tp agk mngecewakan le nina.huhuhu…kek tu jd naik mcm cup cake n naik x sme rata…atsnye keras n pecah tp dlm nye msih lum msak.xtau mne.

Begitulah pembahasan Cup kek coklat moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Cup kek coklat moistpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com