Kek Pisang Coklat Cip Moist ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya adalah gambar mengenai Kek Pisang Coklat Cip Moist yang dapat kalian jadikan inspirasi. JANGAN LUPA SUBSCRIBE, LIKE , SHARE & Comment ye Let's COOK with Mommy ! Jom kita buat Kek Pisang Coklat Moist ni menggunakan periuk nasi jee. Kek Pisang Blend Moist Gebu Sedap.

Kek Pisang Coklat Cip Moist Boleh dihias dengan coklat cip dan sedia dinikmati.. Kek pisang Moist Dan mudah.(cara buat kek pisang guna blander ). Kek Pisang(no bake/no mixer/no blander/Sukatan Cawan). anda bisa memasak Kek Pisang Coklat Cip Moist mengfungsikan 14 bahan 12 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Pisang Coklat Cip Moist

  1. Silahkan kamu persiapkan 250 g pisang*.
  2. Persiapkan 180 g minyak masak/jagung*.
  3. Kamu siapin 60 g gula kastor*.
  4. Selain itu juga tambahkan 50 g gula perang*.
  5. Silahkan kamu siapkan 3 biji telur*.
  6. Anda butuh 1 tsp esen vanila*.
  7. Kamu butuh 1/4 tsp perisa pisang (x letak pn x apa)*.
  8. Anda perlu 1/2 tsp garam*.
  9. Kamu perlu 150 g tepung gandum.
  10. Sobat juga memerlukan 1 1/2 tsp baking powder.
  11. Kamu butuh 1 tsp baking soda.
  12. Persiapkan 2 tsp serbuk koko.
  13. Anda perlu Cip coklat secukupnya.
  14. Kamu siapin Hirisan pisang secukupnya.

As Salam,- Tips dan Resepi Kek Pisang kekal Moist Walau Dibakar-Alhamdulillah. Cuti sekolah ni selain happy sebab tak payah rush bangun pagi-pagi, saya dapat buat aktiviti yang saya sukai iaitu masak memasak atau buat kek. Kek Pisang akan lebih moist dan sedap lepas sehari. Tapi kami terus potong dan terus makan kerana kebetulan Boy dan Mia ada di rumah.

Intruksi cara membuat Kek Pisang Coklat Cip Moist

  1. Masukkan bahan bertanda * ke dalam blender. Blend sehingga sebati..
  2. Ayak tepung gandum, baking powder dan baking soda ke dalam mangkuk..
  3. Tuang bahan yg diblend ke dalam mangkuk yg berisi campuran tepung..
  4. Gaul hingga sebati menggunakan spatula..
  5. Campurkan cip coklat. X perlu byk sangat..agak2 sahaja..
  6. Masukkan adunan ke dalam loyang bersaiz 9x9 inci yg telah dilapik baking paper dan disapu tepinya menggunakan butter/marjerin. [Jangan tuang semua, tinggalkan 1/4 adunan].
  7. Baki 1/4 adunan tadi campurkan dengan 2 sudu besar (rata) serbuk koko. Gaul sebati dan masukkan ke dalam loyang..
  8. Lorekkan adunan mengikut corak yang diinginkan..
  9. Hentakkan loyang untuk buang gelembung udara..
  10. Hiaskan dengan hirisan pisang dan taburkan sedikit cip coklat di atasnya..
  11. Bakar ke dalam oven yg telah sedia dipanaskan dengan suhu 180 degree celcius menggunakan api atas bawah. Masak selama 40 minit atau sehingga masak. [Suhu bergantung dengan oven masing2].
  12. Selamat mencuba. 😊.

Jika ditanya pendapat saya, saya lebih suka kek pisang dari resepi yang saya guna sebelum ini. Istimewa resipi ini, ia dibakar menggunakan ketuhar. Biasanya kalau Kek Coklat Moist, ianya dikukus sahaja. Saudari Zuraita Mohd Anua ada kongsikan resipi yang dicuba dari saudari Puan Fara Bakri. Masukkan gula, koko, tepung, baking powder, soda bikarbonat, butter, esen vanilla, air & telur ke dalam bekas Cara buat Resepi Sos Coklat Untuk Kek Coklat Moist.

Begitulah pembahasan Kek Pisang Coklat Cip Moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Pisang Coklat Cip Moistartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com