Kek minyak ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next merupakan gambar mengenai Kek minyak yang bisa kamu jadikan ide. Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, Kek Minyak Kukus Moist Sukatan Cawan ni sebenarnya kalau ikutkan dah beberapa hari ni sejak cuti sekolah sebab jerebu saya dah dok. Telah lama saya teringin membuat Kek Minyak selepas terpandang kek yang disediakan sahabat saya, Nikee dari Laman Dapur Helen. Ramai kawan-kawan yang dah buat kan.?

Apa beza resepi kek minyak dengan kek yang menggunakan butter ? Penggunaan minyak menjadikan kek lebih lembut dan bertambah sedap bila dicampur dengan susu pekat manis. Kek Minyak ini boleh dijadikan sebagai makanan semasa santai-santai, minum petang bersama teh Bolehlah buat Kek Minyak nih. kamu bisa memasak Kek minyak menggunakan 13 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek minyak

  1. Silahkan kamu siapkan Bahan A.
  2. Kamu perlu 2 cup - Tepung Gandum.
  3. Sobat juga memerlukan 1 sudu kecil - baking powder.
  4. Kamu siapin Bahan B.
  5. Anda membutuhkan 5 biji telur.
  6. Silahkan kamu siapkan 1/2 cup - gula custor.
  7. Selain itu juga tambahkan 1 sudu besar - overllet.
  8. Kamu siapin Bahan B1.
  9. Anda perlu 1 cup - susu pekat.
  10. Sobat juga memerlukan 1 sudu kecil - asen vanila.
  11. Sediakan Bahan B2.
  12. Silahkan sobat persiapkan 1 cup - minyak jagung.
  13. Siapkan juga 1 sudu kecil - perisa jika ada.

Nak nampak menarik dan tertarik adunkan adunan. Himpunan resipi Kek Minyak dari blogger popular yang selalu mendapat perhatian. Antara kek yang paling mudah untuk di sediakan dengan bahan yang tidak remeh dan yang paling best kesemua resipi. Resepi Kek Minyak - Minyak itu?

Langkah cara memasak Kek minyak

  1. Campur dan ayak Bahan A.
  2. Campur dan pukul Bahan B sehingga kembang@ringan anggaran 8 ke 10 minit speed 1.
  3. Campur Bahan B1 ke dalam Bahan B dan pukul sebentar anggaran 2 ke 3 minit.
  4. Campur Bahan B2 ke dalam Bahan B dan pukul sebentar anggaran seminit.
  5. Campurkan Bahan A ke dalam Bahan B sedikit demi sedikit dan gaul guna sudip sahaja. Pastikan bancuhan tidak cair..
  6. Asingkan bancuhan kepada 2 atau 3 bahagian untuk tujuan warna. Kemudian masukkn ke dalam loyang dan bakar. Jika guna PPC bakar selama 35minit dan tambah 15minit jika bancuhan tinggi.

Kek biasa dibuat dengan minyak … Dia tidak rumit. Menggunakan minyak kek biasanya lebih lembut, terutamanya apabila keputusan diringkaskan. Kek tarifleri içerisinde en çok sevdiğiniz keklerden biri olacak. Hem küçük porsiyonlarda pişiyor olması hem de lezzeti bir yiyeni kendine hayran bırakacak. Download Now. saveSave Menu Kek Minyak Sunquick Yg For Later.

Begitulah pembahasan Kek minyak terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek minyakkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com