Kek Marble Love 1 minit ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar tentang Kek Marble Love 1 minit yang bisa kamu jadikan ide.

Kek Marble Love 1 minit kamu mampu membuat Kek Marble Love 1 minit pakai 8 bahan 8 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble Love 1 minit

  1. Anda perlu 4 sudu besar tepung gandum.
  2. Sediakan juga 1/4 sudu teh baking powder.
  3. Sediakan juga 1/5 sudu teh garam bukit.
  4. Anda perlu 2 sudu besar gula pasir.
  5. Anda perlu 5 sudu besar susu (saya guna Full Cream Milk).
  6. Silahkan sobat persiapkan 2 sudu besar minyak masak.
  7. Anda membutuhkan 1 sudu besar serbuk koko.
  8. Sediakan juga 2 sudu besar hazelnut chocolate spread.

Step by step cara memasak Kek Marble Love 1 minit

  1. Masukkan tepung gandum, baking powder dan garam bukit, ke dalam mangkuk. Kacau..
  2. Masukkan gula, susu dan minyak masak ke bahan tadi..
  3. Kacau sehingga bahan rata..
  4. Bahagikan adunan kepada dua mangkuk. Satu mangkuk dibiarkan. Satu lagi mangkuk diletakkan serbuk koko. Kacau sehingga bahan rata..
  5. Ambil satu cawan kecil. Letakkan dua adunan tersebut bergilir-gilir. Sofiah letak warna putih. Kemudian, mak letak adunan yang ada serbuk koko..
  6. Pada akhir adunan, mak yang letak. Mak kata, masa letak adunan serbuk koko, terbuat bentuk love. Mak tunjuk Sofiah. Sofiah suka sangat..
  7. Mak kata, untuk masak, set microwave pada suhu paling tinggi. Masak selama seminit. Siap..
  8. Sofiah tunggu beberapa minit untuk kek sejuk. Kemudian, mak terbalikkan. Kek ini, kurang manis rasanya. Sofiah makan dengan hazelnut chocolate spread. Sofiah suka sebab kek ini ada dua warna. Nampak sangat cantik..

Begitulah pembahasan Kek Marble Love 1 minit terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Marble Love 1 minitartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com