Kek coklat moist ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya merupakan gambar tentang Kek coklat moist yang dapat kalian jadikan wawasan. Untuk TEMPAHAN Tepung Kek Coklat Moist Sila PM Admin :) WhatsApp. Menjual dan menerima tempahan untuk majlis perkahwinan,pertunangan,keraian dan sebagainya,penghantaran percuma bagi. Penafian: Fanpage ini bukan kepunyaan Puan Shida.

Kek coklat moist Siapa pernah makan kek coklat moist yang sangat enak, sangat gebu dan paling penting, melt Hari ini kami akan berkongsikan kepada anda resepi kek coklat moist yang sangat enak dan mendapat. Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni. Anak-anak tentu suka makan kek sebegini. kamu dapat membuat Kek coklat moist memakai 20 bahan 4 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek coklat moist

  1. Kamu perlu serbuk coklat 1 cawan (sy pakai cocoa van hauten).
  2. Kamu siapin 1 cawan gula halus/icing.
  3. Siapkan juga 1 cawan minyak masak.
  4. Silahkan sobat siapkan 1/2 cawan susu pekat/kental.
  5. Siapkan juga 1 cawan susu cair.
  6. Silahkan sobat siapkan 📌masukkan semua bahan A dlm periuk, masak dgn api perlahan.
  7. Kamu siapin bahan B.
  8. Anda membutuhkan 1 cawan tepung terigu/ gandum.
  9. Sobat juga memerlukan soda bicarbonate 1sdt.
  10. Anda membutuhkan baking powder 1sdt.
  11. Kamu membutuhkan 📌 campur semua bahan B dlm mangkuk.
  12. Anda membutuhkan bahan C.
  13. Siapkan juga telur ayam 3 biji.
  14. Kamu siapin vanily/vanila 1sdt.
  15. Silahkan sobat persiapkan 📌bland bahan C sampai kembang/berbuih.
  16. Kamu butuh #bahan untuk topping:.
  17. Kamu membutuhkan 1 cawan serbuk coklat.
  18. Silahkan kamu persiapkan 1 cawan susu pekat.
  19. Sobat juga memerlukan 1/2 cawan susu cair.
  20. Silahkan sobat siapkan 1 cawan minyak masak.

Kalau anda mahu mencuba boleh ikut resepi kek ini. Cara buat Resepi Sos Coklat Untuk Kek Coklat Moist. Tips* Aku suka doublekan sukatan untuk sos ni sebab nak jadikkan supper moist lagik kek tu huhu pastu lebihan tu leh je guna untuk letak atas ais. Rasanya kek coklat lembap atau moist chocolate cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai.

Step by step cara membuat Kek coklat moist

  1. 📌Cara: masukkan bahan A yg sudah di masak sedikit demi sedikit ke dlm bahan B sambil terus di aduk (pakai whisk).., pastikan adonan tidak bergentel/berketul/bergumpal (apa sj lah istilah, asalkn korang faham😁😅). terus aduk/kacau sampai bahan A habis.
  2. Masukkan bahan C yg sdh di bland ke dlm bahan B, kacau hingga rata. kemudian tuangkn dlm cetakan/loyang yg sdh disapu mentega. lalu kukus. pastikan kukusan sdh di panaskn terlebih dahulu. masak selama lbh kurang 25 mnt..
  3. Caranya buat topping: satukan semua bahan, masak dgn kaedah double boiler. bila sdh mendidih..angkat & dinginkan. kemudian tuang atas kek yg sudah masak. hias kek dgn coklat rice..
  4. 📌selamat mencuba cookpad lover💖.

Ada banyak juga resepi kek yang pernah saya kongsikan sebelum ni. rasa moist nya kek ini memang tiada duanya, jom kita layan resepi dibawah. As'salamualaikum dan Salam Sejahtera … Macam-macam resepi kek coklat ada. Dari yang kukus, moist, bakar dan tak lupa juga yang tak menjadi pun pernah! Resepi Kek Coklat Moist, resepi yang pasti menjadi kegemaran keluarga anda, sesuai untuk dihidangkan pada majlis harijadi dan dihari raya. Categories Kek Tags Kek Coklat Moist.

Begitulah pembahasan Kek coklat moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek coklat moistartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com