Kek Coklat Cheese ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya merupakan gambar tentang Kek Coklat Cheese yang dapat sobat jadikan wawasan. Resepi Kek Coklat Cheese - Lapisan keju kukus kukus berwarna coklat adalah kegemaran keluarga saya. Malah, setiap hari mesti pilihan saya selalu membuat kek lazat ini. dalam setiap letusan, tugas. Sebut sahaja resepi kek coklat cheese,terus terbayang dalam kepala kelazatan rasa kek coklat dengan lapisan cheese di tengah-tengah kek yang dikukus sempurna.

Kek Coklat Cheese Mari kita belajar masak kek coklat cheese pula kali ini. Kek ini diletakkan lapisan cheese di tengah-tengah kek coklat. Anda boleh pilih samada untuk mengukus atau membakar kek ini. kamu sanggup membuat Kek Coklat Cheese mengfungsikan 19 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Coklat Cheese

  1. Anda butuh 🍫 Kek Coklat 🍫.
  2. Persiapkan 🍫 2 biji telur A.
  3. Kamu siapin 🍫 1/2 cawan gula.
  4. Anda butuh 🍫 1/2 cawan susu pekat manis.
  5. Anda Memerlukan 🍫 1/2 cawan susu cair.
  6. Sediakan juga 🍫 1/2 cawan minyak.
  7. Silahkan kamu siapkan 🍫 1 sudu teh esen vanila.
  8. Silahkan kamu siapkan 🍫 1/2 cawan tepung gandum*.
  9. Sobat juga memerlukan 🍫 1/2 cawan serbuk koko*.
  10. Kamu perlu 🍫 1/2 sudu teh serbuk penaik*.
  11. Silahkan kamu persiapkan 🍫 1/2 sudu teh soda bikarbonat*.
  12. Silahkan sobat persiapkan 🍫 1/2 sudu teh garam halus.
  13. Kamu butuh (bahan2 bertanda * di ayak bersama).
  14. Kamu perlu 🧀 Lapisan Cheese 🧀.
  15. Sobat juga memerlukan 🧀 250gm cream cheese.
  16. Silahkan kamu persiapkan 🧀 1/2 cawan gula kastor.
  17. Anda membutuhkan 🧀 2 biji telur A.
  18. Anda membutuhkan 🧀 1 sudu teh esen vanila.
  19. Sediakan 🧀 1 sudu besar tepung gandum.

Sedapnya kalau boleh makan kek coklat cheese yang buat sendiri. Kek kukus coklat cheese memang nikmat jika dapat merasainya, cair dimulut katanya. Resepi keseluruhan kek cheese lava ni saya ambil daripada blog azlita. Macam kek coklat ni sendiri tak perlu pukul menggunakan mixer dengan lama.

Langkah cara memasak Kek Coklat Cheese

  1. (Kek Coklat) Pukul telur & gula hingga kembang. Kemudian, masukkan susu pekat, susu cair, minyak & esen vanila. Pukul rata.
  2. Masukkan bahan2 yg di ayak & pukul lagi hingga sebati.
  3. Alas loyang saiz 8" dgn baking paper & tuang adunan. Asingkan satu sudu besar adunan utk buat corak di atas lapisan cheese nanti. Kukus selama 20-25 minit dgn api sederhana.
  4. (Lapisan Cheese) Sementara menunggu kek coklat masak, pukul cream cheese dgn gula hingga kembang. Campur telur, esen vanila & tepung gandum. Pukul lagi hingga sebati.
  5. Bila kek sudah masak, tuang adunan cheese ke atasnya. Baki adunan kek coklat yg telah di asingkan tadi di masukkan ke dlm piping bag. Picit memanjang ke atas lapisan cheese. Kemudian, tarik dgn dgn lidi/pencungkil gigi utk buat corak..
  6. Kukus semula selama 20 minit @ hingga lapisan cheese masak. Sejukkan dulu baru di potong.

ResepiKekCoklat Lapis Cream Cheese/Kek Lapis KukusCream CheeseRESEPI KEK LAPIS KUKUS CREAM CHEESERujukan Dari Sifu : YatieRatuTalam n HanaSharing : Linapg(Loya… Sözlük. Atıştırmalık Bakliyat Börek Çorba Diyet Dünya Mutfakları. Ekmek Et Hamur İşi Kahvaltılık Kek Köfte. Malay Cake, Heart Cakes, Asian Recipes, Ethnic Recipes, Cheese Lover, Marble Cake, Vegan Cake, Pavlova, Cake Cookies. Ancak soğutma sonrasında, hepimizin bildiği ve sevdiği kadifemsi, kremalı peynirli kek haline dönüşecektir.

Begitulah pembahasan Kek Coklat Cheese terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Coklat Cheesekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com