Kek Gula Hangus Peyuk Nasi ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya adalah gambar mengenai Kek Gula Hangus Peyuk Nasi yang dapat Anda jadikan contoh.

Kek Gula Hangus Peyuk Nasi anda dapat membuat Kek Gula Hangus Peyuk Nasi menggunakan 10 bahan 6 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Gula Hangus Peyuk Nasi

  1. Kamu butuh Bahan A.
  2. Sediakan 1 cawan gula.
  3. Silahkan sobat siapkan 1 cawan Air panas.
  4. Sediakan juga 1 sudu makan mentega.
  5. Siapkan juga Bahan B.
  6. Persiapkan 4 biji telur.
  7. Kamu butuh 1 cawan susu pekat.
  8. Silahkan sobat siapkan 1 cawan tepung gandum.
  9. Silahkan kamu siapkan 2 sudu teh soda bicarbonate.
  10. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu teh esen vanilla.

Langkah cara membuat Kek Gula Hangus Peyuk Nasi

  1. Cairkan gula atas kuali. Api sederhana sahaja. Sesudah cair, masukkan air panas perlahan-lahan. Tutup api masukkan butter. Kalau nak buat dalam kuanyiti yang banyak gandakan sahaja bahan-bahan tersebut..
  2. Pukul telur hingga kembang. Masukkan susu pekat dan esen vanilla..
  3. Masukkan tepung gandum Dan soda bicarbonate yang telah diayak..
  4. Masukkan gula hangus yg telah disejukkan tadi. Kacau perlahan-lahan..
  5. Biarkan selama 2-3 jam. Lagi lama lagi bersarang kek itu.😁.
  6. Akhir skali baru masukkan dalam periuk noxxa dalam mode steam selama 30 minit. **bunyi beep beep akan berbunyi semasa proses steam, abaikan kerana proses steam sedang berlaku..

Begitulah pembahasan Kek Gula Hangus Peyuk Nasi terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Gula Hangus Peyuk Nasipostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com