Resepi Kek Batik Nestum Yang Mudah Dan Sedap ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya merupakan gambar berkaitan dengan Resepi Kek Batik Nestum Yang Mudah Dan Sedap yang bisa kalian jadikan inspirasi.

Resepi Kek Batik Nestum Yang Mudah Dan Sedap kamu mampu membuat Resepi Kek Batik Nestum Yang Mudah Dan Sedap pakai 7 bahan 3 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Resepi Kek Batik Nestum Yang Mudah Dan Sedap

  1. Sobat juga memerlukan 300 gm coklat compound.
  2. Sediakan 400 gm biskut marie HWA TAI (biskut brand ni sedap).
  3. Sediakan juga 1/2 cawan serbuk koko (lagi berkualiti lagi sedap).
  4. Sediakan 1 sudu besar gula pasir.
  5. Selain itu juga tambahkan 1 tin susu cair.
  6. Persiapkan 1 sudu besar butter (wani guna sudu makan).
  7. Sediakan juga 3 x 1/2 cawan nestum.

Langkah cara membuat Resepi Kek Batik Nestum Yang Mudah Dan Sedap

  1. 1. Biskut marie dipatah 2 2.Satukan coklat compound, serbuk koko, gula pasir, susu cair dalam satu kuali, buka api dan kacau perlahan sehingga semua bahan sebati 3. Kacau sehingga adunan coklat mendidih, baru masukkan butter dan kacau sehingga butter cair 4. Masa tahap ni, pastikan adunan coklat betul-betul mendidih lama sikit nak bagi pekat sebelum masukkan biskut marie.kacau selalu 5. Kemudian, baru masukkan biskut marie dan gaul sehingga semua biskut disalut dengan coklat sehingga rata.
  2. 6. Tutup api dan baru masukkan nestum sikit -sikit, itu sebab buat 3 x 1/2 cawan. letak 1/2 cawan gaul rata dan letak lagi 1/2 cawan dan 1/2 cawan seterusnya.tak nak nestum digaul di tempat yang sama.. nestum kan cepat melekat. 7. Tuang dalam loyang empat segi 8 x 8 " yang telah dialaskan dengan cling wrap..ratakan dan tekan biar padat.sejukkan semalaman baru potong.cara nak padatkan boleh rujuk gambar di sini.
  3. Cara nak Padatkan dengan mudah dan tak nak melekat. Boleh baca di https://www.wanisukarno.com/2016/09/kek-batik-nestum.html.

Begitulah pembahasan Resepi Kek Batik Nestum Yang Mudah Dan Sedap terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Resepi Kek Batik Nestum Yang Mudah Dan Sedappostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com