Kek pisang coklat ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya adalah gambar tentang Kek pisang coklat yang dapat kamu jadikan wawasan. Hi dalam video ni ana cuba buat kek pisang coklat kluster kayangan. Mungkin sebab bahan² yang digunakan adalah premium jadi diberi nama tu. Kek Pisang dengan olesan coklat serta taburan kacang almond yang membuat kek pisang makin renyah dan gurih membuat semua rasa menyatu dalam satu gigitan.

Kek pisang coklat Kali ni saya nak kongsikan resepi kek pisang gebu yang sangat senang dan confirm jadi punya. Cara membuat ES Pisang Coklat Warna warni. Masukkan pisang yang sudah ditusuk ke dalam larutan coklat tadi. kamu mampu membuat Kek pisang coklat manfaatkan 11 bahan 5 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek pisang coklat

  1. Persiapkan Bahan A.
  2. Anda Memerlukan 3 biji pisang.
  3. Kamu butuh 2 biji telur.
  4. Kamu perlu 1 sudu kecil baking powder.
  5. Persiapkan 80 g butter.
  6. Kamu siapin setengah cawan gula.
  7. Sediakan juga 1 sudu kecil Bicarbonate soda.
  8. Sediakan juga Bahan B.
  9. Kamu siapin 1 cawan tepung gandum.
  10. Anda perlu setengah cawan serbuk koko.
  11. Anda butuh 1 paket chocolate bar.

Celup hingga beberapa kali sampai kulit pisang nya terlumuri coklat dengan. Salah satu pilihanku adalah Cake Pisang Coklat ini. Warnanya kurang nyoklat, sebab aku kehabisan gula palem. Es krim pisang coklat perpaduan antara buah pisang dan coklat yang disatukan menjadi adonan es krim yang memiliki rasa istimewa dan fantastik.

Langkah cara membuat Kek pisang coklat

  1. Masukkan kesemua bahan A dan kacau sehingga sebati.
  2. Kemudian masukkan Baham B pula kedalam bahan A yang telah dikacau. Kacau sehingga sebati lagi.
  3. Kalau nak lebih sedap, masukkan satu chocolate bar yang telah dipatah-patahkan ke dalam bahan yang telah dikacau. Kacau lagi..
  4. Jangan lupa letak butter di sekeliling loyang sebelum tuangkan bahan. Tuangkan dalam loyang dan bakar selama 40-60 minit mengikut kesesuaian. cucuk kek menggunakan lidi untuk ketahui kek sudah masak atau tidak. Jika kek masih melekat pada lidi, kek masih belum lagi masak..
  5. Jika tak mahu menggunakan oven, guna periuk nasi untuk masak kek iaitu, tuang bahan tadi ke dalam periuk nasi dan tekan "Cook" sehingga masak kemudian biarkan "warm" untuk 25 minit sebelum tekan "Cook" sekali lagi dan biarkan kek dalam periuk nasi dalam keadaan "warm" sebelum dikeluarkan..

Aroma pisang dan coklatnya akan menjadi satu. Grill/bbq on charcoal is better or on stove with a grill pan until golden brown. - Recipe Other : Pisang bakar coklat keju by. As Salam,- Tips dan Resepi Kek Pisang kekal Moist Walau Dibakar-Alhamdulillah. Cuti sekolah ni selain happy sebab tak payah rush bangun pagi-pagi. Resipi pisang pisang wap cupcake memang salah satu kek kekaran penonton ini dikeranakan resipi kek pisang pisang mudah ini mempunyai rasa kek kekus yang sangat baik dan membuat lidah anda.

Begitulah pembahasan Kek pisang coklat terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek pisang coklatpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com