Kek Mentega My Mader ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya merupakan gambar seputar Kek Mentega My Mader yang dapat kamu jadikan wawasan.

Kek Mentega My Mader kamu sanggup membuat Kek Mentega My Mader memanfaatkan 9 bahan 5 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Mentega My Mader

  1. Sobat juga memerlukan 1/2 cawan Mentega.
  2. Anda perlu 3 biji Telur.
  3. Siapkan juga 6 sudu besar Gula.
  4. Anda membutuhkan 1/2 cawan Tepung.
  5. Silahkan kamu persiapkan 1/2 sudu teh Baking Powder.
  6. Anda Memerlukan 1 sudu teh Esen Vanila.
  7. Persiapkan Bahan Karamel.
  8. Sobat juga memerlukan 1/4 cawan Gula.
  9. Silahkan kamu persiapkan 1/4 cawan Air.

Step by step cara memasak Kek Mentega My Mader

  1. Panaskan kuali dan masukkan gula. Bila keperangan, masukan air, kacau-kacau dan biarkan sejuk untuk sos karamel.
  2. Asingkan putih telur dan kuning. Putih telur putar sehingga kembang dan disatukan dengan gula sedikit demi sedikit. Buat seperti meringue..
  3. Di mangkuk yang lain, pukul mentega, esen vanila dengan telur kuning sehingga kembang. Kemudian, masukkan sos karamel yang telah sedikit sejuk. Gaul sebati..
  4. Masukkan meringue sedikit demi sedikit ke dalam adunan mentega sehingga sebati semuanya..
  5. Masukkan tepung yang telah dicampur baking soda sedikit demi sedikit kedalam adunan dan masukkan ke dalam loyang. Bakar dalam suhu 200°c selama 20-25 minit..

Begitulah pembahasan Kek Mentega My Mader terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Mentega My Maderartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com