Kek coklat kasih sayang ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next adalah gambar tentang Kek coklat kasih sayang yang bisa Anda jadikan contoh. Bila sebut saja coklat dan kek pasti kita membayangkan sesuatu yang manis, enak, harum, lembut dan menyelerakan. Coklat dan kek umpama medium penyatu kasih sayang sesama insan. Gembirakan insan yang anda sayang dengan sesuatu yang lazat.

Kek coklat kasih sayang Istimewa resipi ini, ia dibakar menggunakan ketuhar. Biasanya kalau Kek Coklat Moist, ianya dikukus sahaja. Saudari Zuraita Mohd Anua ada kongsikan resipi yang dicuba dari saudari Puan Fara Bakri. anda mampu memasak Kek coklat kasih sayang menggunakan 7 bahan 7 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek coklat kasih sayang

  1. Anda Memerlukan 2 cawan tepung penaik sendiri.
  2. Silahkan sobat siapkan 1 cawan minyak jagung.
  3. Kamu perlu 1 cawan gula kastor.
  4. Silahkan sobat persiapkan 1 cawan susu cair.
  5. Persiapkan 1 biji telur.
  6. Siapkan juga 1 sudu teh esen vanila.
  7. Kamu perlu 1 cawan serbuk koko.

KEK COKLAT KUKUS TANPA TELUR by : DayangJack@DapurKu SaYang sumber : K. Coklat menjadi simbol kasih sayang, daya tarik, cinta yang mendalam kepada pasangan, kemewahan, gairah dan sensualitas. Studi dari beberapa ilmuwan telah menunjukkan bahwa coklat juga merupakan zat… Kek coklat kukus adalah salah satu juadah yang amat mudah untuk dibuat. Semestinya mereka akan menggemarinya dan makan bertambah - tambah.

Langkah cara memasak Kek coklat kasih sayang

  1. Pukul telur di dalam bekas sehingga berbuih..
  2. Masukkan gula dan pukul sehingga sebati..
  3. Masukkan minyak jagung, susu cair dan esen vanila. Gaul sebati..
  4. Masukkan tepung dan serbuk koko. Gaul bagi rata. Jangan terlalu lama sangat..
  5. Masukkan adunan kedalam loyang yang sudah sapu pelanta..
  6. Bakar pada suhu 180'c selama 45 minit atau sehingga masak..
  7. Siap untuk dihidang bersama insan tersayang..

Selain daripada untuk masak suka - suka, kek coklat kukus yang ringkas ini juga boleh dibuat semasa hari jadi. Rasanya kek coklat lembap atau chocolate moist cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai. Tapi rupanya kek coklat lembap kukus ni tak pernah lagi saya kongsikan resepinya. Baru sekarang teringat nak kongsikan resepinya bila ramai yang menanyakan pasal kek coklat yang. Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni.

Begitulah pembahasan Kek coklat kasih sayang terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek coklat kasih sayangpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com